دسته‌بندی نشده

کاهش اقبال به دلار در بازارهای جهانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازبلومبرگ‌، آمار کمیسیون معاملات آتی کالا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل نشان می‌دهد موقعیت‌هایی که از افت اخیر دلار سود برده‌اند ۲۱۵۶۷ قرارداد بیشتر از موقعیت‌هایی بوده که صعود دلار باعث سوددهی آنها شده است. این نخستین بار از جولای ۲۰۱۴ است که آمارها، موقعیت بلند‌مدت خالصی را برای دلار در برابر ۸ واحد ارزی دیگر نشان نمی‌دهد.

در پی حرکت فدرال‌رزرو به سمت نرخ بهره بالاتر و در حالی که بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن به سیاست‌های تسهیل کمی روی آورده‌اند، خرید دلار یک معامله‌ سودآور در دو سال گذشته بوده است. این در حالی است که رکود بازارهای نوظهور به رهبری چین باعث ضعف ارزهای رقیب شده است.

دلار از اواسط سال ۲۰۱۴ تاکنون با رشدی ۲۰ درصدی مواجه شده و در انتهای ماه ژانویه به بیشترین ارزش خود از سال ۲۰۰۴ رسیده است. با این حال در ماه‌های اخیر از ارزش دلار اندکی کاسته شده است.

مازن ایسا، تحلیلگر ارشد بازار ارز خارجی در بانک تورنتو دومینیون اعلام کرد: «نشست ماه مارس این پیام را ارسال کرد که فدرال‌رزرو نسبت به تغییر پروفایل نرخ بهره عجله‌ای ندارد.»

شاخص دلار بلومبرگ، که این ارز را در برابر ۱۰ واحد پول اصلی مقایسه‌ می‌کند، در هفته گذشته با رشدی ۰٫۴ درصدی مواجه شده تا میزان کاهش خود را در سال جاری به ۴ درصد برساند.

در حالی که معامله‌گران بازار آتی پیش‌بینی می‌کنند که در نشست ماه جاری، نرخ بهره افزایش پیدا نخواهد کرد، احتمال افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر ۶۳ درصد اعلام کردند که نسبت به شانس ۵۰ درصدی هفته گذشته رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. این محاسبات فرض کرده که نرخ بهره فدرال موثر پس از افزایش بعدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی به طور میانگین ۰٫۶۲۵ درصد باشد.

اکسل مرک،‌رئیس شرکت سرمایه‌گذاری مرک اعلام کرد: «به یاد داشته باشید،‌ جانت یلن هم‌اکنون بر این موضع است که تنها در صورت افزایش تورم، نرخ بهره افزایش پیدا خواهد کرد. »
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا