شهر و جامعهعناوین اخبار

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان بر برون سپاری آموزش ها و مشارکت بخش غیردولتی تأکید نمود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان، دومین جلسه شورای اداری رؤسای ادارات و مراکز تابعه با حضور مدیر کل استان، معاونین، رؤسای مراکز و ادارات ستادی و رئیس کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد استان در محل سالن کنفرانس اداره کل تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان ضمن خیرمقدم و قدردانی از فعالیت های انجام شده در مراکز در سال گذشته بر اهمیت برنامه های آموزشی در سال ۱۳۹۵ تأکید کرد.

جلالی ضمن تأکید بر برون سپاری آموزشها با مشارکت بخش غیردولتی گفت: با انجام برون سپاری می توان با آموزش، تولید و  ایجاد شغل شرایط مناسبی ایجاد نمود که با توجه به پرهزینه و سرمایه بر بودن آموزش ها، این امر به صورت قرارداد اجاره با کاربری آموزشی در شهرستانها قابل اجرا خواهد بود.

وی در ادامه جلسه شورای اداری در زمینه استفاده از ظرفیت های درونی و بیرونی سازمان به صورت اثربخش و مؤثر، امضاء تفاهم نامه هایی که ظرفیت یا خدمات آن تقاضا محور باشد، متمرکز بودن مزایا برای مراکزی که فعالیت بیشتری دارند مطالبی را بیان کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بر برگزاری آزمون های عملی همراه با ارزیابی فرآیند و تهیه مستندات تأکید نمود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان ضمن اشاره به برگزاری هفدهمین مسابقات ملی مهارت و تأکید بر اطلاع رسانی مراکز و انجام ثبت نام این مسابقات بیان داشت: طی مکاتبه ای، آموزش و پرورش کلیه هنرستانها را مکلف به مشارکت در امر مسابقات ملی مهارت نموده و این امر به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد کاردانش و هنرستانها در سال۱۳۹۵ محسوب گردیده است.

در ادامه اخوان معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل در زمینه جابجایی تجهیزات بلااستفاده در مراکز، انعقاد قرارداد با بخش غیردولتی، ایجاد تنوع رشته ای در کارگاههای آموزشی، تهیه استانداردهای قابل ارائه و شایستگی های شغلی مواردی را مطرح نمود.

مصلحی معاون اداری و پشتیبانی اداره کل نیز بر حضور فعال رؤسای مراکز در کمیته برنامه ریزی شهرستان تأکید کرد.

مهدیان معاون امور مراکز در زمینه آموزش افراد مقرری بگیر، رهگیری اشتغال، مشارکت بخش غیردولتی در خصوص آموزش های بازار محور یا تولید محور به عنوان اولویت اصلی برنامه ها مطالبی را بیان نمود.

در پایان جلسه شورای اداری رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای کاشان، شاهین شهر و گلپایگان، گزارش مشروحی در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان ارائه نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا