عناوین اخبار

خرید تضمینی ۲۴ محصول کشاورزی از سوی دولت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  ایرنا؛ حسین صفایی در حاشیه بازدید از بهکده رضوی در خراسان شمالی، افزود: دولت یازدهم برای حمایت از کشاورزان علیرغم افت قیمت های جهانی محصولات کشاورزی، ۲۴ محصول کشاورزی را مشمول افزایش قیمت قرار داده است.
رئیس هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران گفت: بسته های اعتباری و تسهیلات ارزان قیمتی پیش بینی شده است تا واحدهای تولیدی که در دوران رکود متوقف شده اند دوباره فعال شوند.
صفایی افزود: برای فعال کردن واحدهای تولیدی ضبط شده و متوقف با بانک کشاورزی توافق شده تا این واحد ها به صورت اجاره به شرط تملیک به تشکل های کشاورزی واگذارشود.
وی از ایجاد خط اعتباری ده هزار میلیارد ریالی برای یک پارچه سازی زمین های کشاورزی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی قوانینی تصویب شده است تا هر فعال کشاورزی که تمایل به خرید زمین های خرد و اجماع آنها را دارند می تواند از این تحصیلات بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: هم اینک ۵۲درصد از زمین های کشاورزی را قطعات زیر ده هکتار تشکیل می دهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سیاست دولت کاهش زمین های کشاورزی خرد و افزایش زمین های بزرگ جهت اقتصادی کردن کشاورزی در طول برنامه ششم است.
حسین صفایی ضمن بازدید از شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی تصریح کرد: این شرکت در سال های گذشته به دلیل نوسانات مدیریتی و مشکلات درونی نارضایتی سهام داران را سبب شده بود.
وی افزود: با اصلاحات ساختاری صورت گرفته و کمک های انجام شده از سوی دولت در طول کمتر از ده ماه پروژه های متعددی در این شرکت بازسازی یا راه اندازی شد.
صفایی، بهکده رضوی را قطب دامداری شمال شرق کشور خواند و گفت: بازسازی گله گاو مونت بیلیارد این منطقه ضمن تقویت اقتصادی این مجموعه، تبدیل به ظرفیت ملی خواهد شد.
وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده افزایش تعداد دام گوسفند از ۴ هزار و ۵۰۰ راس به ۸ هزار و ۵۰۰ راس است که باعث افزایش درآمد این مجموعه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی نیز گفت: بعد از تغییر مدیریت شرکت سهامی بهکده رضوی ۶۰ درصد معوقات این شرکت به سهام داران پرداخت شد.
یوسفی افزود: این شرکت نزدیک به یک میلیارد تومان دیگر بدهی دارد که امیدواریم تا پایان سال جاری تسویه شود.
وی از پرداخت بخش اعظمی از معوقات تامین اجتماعی خبر داد و گفت: ۲۵۰ میلیون تومان از بدهی شرکت به تامین اجتماعی پرداخت و ۲۰۰ میلیون دیگر بدهی باقی مانده است.
وی افزود: با افزایش تعداد دام های سبک و سنگین وضعیت تولید را بهبود یافت و تولید شیر از ۵۰۰ کیلو به ۳ هزار و ۵۰۰ کیلو در روز رسیده که درامد خوبی را همراه داشته است.
وی تصریح کرد: این شرکت از زیان دهی خارج شده و امید است تا پایان سال جاری به سوددهی برسد.
یوسفی، با اشاره به بهره گیری ۲۰ درصدی از ظرفیت های بهکده رضوی عنوان کرد: اراده دولت بر این است که ضمن رونق اقتصادی این مجموعه بتواند این سایت را تبدیل به یک سایت توانمند کند.
دهکده رضوی نام روستایی است واقع در ۱۳۰ کیلومتری شـمال غربـی شهرسـتان بجنـورد و ۸۵ کیلـومتری غرب شهرستان مانه و سملقان در حد فاصل رود اتـرک و انتهـای جنگـل گلـستان بـین مـرز اسـتان خراسـان شمالی و استان گلستان که تقریباً دارای ۶۳ هزار هکتار مساحت و ۴۳۵ خانوار با جمعیتـی بـالغ بـر ۱۵۲۰ نفـر است.
بهکده رضوی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان مانه وسملقان بیش از هزار نفر جمعیت دارد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا