شهر و جامعهعناوین اخبار

هفته نکوداشت فرصتی مغتنم برای معرفی اصفهان به مردم دنیا است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، پرفسور جعفر جعفری با اشاره به برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان اظهار کرد: با وجود اینکه بسیاری از برنامه‌های ویژه این هفته را ندیدم اما از شنیدن برنامه‌های تدارک دیده شده توسط شهرداری اصفهان بسیار راضی و خشنود هستم.

وی با بیان اینکه شهردار و سایر همکارانشان برای برپایی و نکوداشت اصفهان همدل و یکصدا شده‌اند، تصریح کرد: اصفهان مرکز هنر ایران و مهد تمدن و نماد بسیار خوبی برای معرفی ایران به جهانیان است.

استاد دانشگاه ویسکانسین آمریکا ادامه داد: برگزاری هفته نکوداشت، اصفهان را به خود شهروندان این شهر نیز معرفی می‌کند چرا که هنوز بسیاری از اصفهانی‌ها، این شهر را آنطور که باید نمی‌شناسند و این هفته فرصتی مغتنم برای مردم این شهر و ایرانیان سایر شهرهای کشور و دنیا نیز به وجود آورده تا نصف جهان را بهتر بشناسند.

وی اضافه کرد: با برگزاری برنامه‌هایی نظیر هفته نکوداشت اصفهان در مدتی کوتاه می‌توان تمام شخصیت این شهر را آنطور که شایسته آن است، به دنیا معرفی کرد.

جعفری با اشاره به کیفیت برگزاری هفته نکوداشت اصفهان گفت: من برنامه‌ریز و هنرمند نیستم که بخواهم پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها بدهم اما چیزی که هم‌اکنون مشاهده می‌کنم کیفیت عالی در اجرای برنامه‌های هفته نکوداشت است.

گفتنی است پروفسور جعفر جعفری متولد اصفهان و یکی از برجسته‌ترین و شناخته شده‌ترین متخصصان حوزه گردشگری در دنیا است که آثارش در این حوزه، در بیشتر مقالات و کتاب‌های معتبر گردشگری به عنوان منبع و رفرنس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از مهمترین سوابق تحصیلی یا علمی استاد جعفری می‌توان به کارشناسی زبان انگلیسی از دانشگاه اصفهان، کارشناس ارشد مدیریت هتل از دانشگاه کارنل آمریکا، دکترای انسان‌شناسی از دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا و دکترای افتخاری از دانشگاه دو له ایلز بالرز اسپانیا اشاره کرد.

او همچنین عضو هیئت علمی مدرسه مدیریت هتلداری دانشگاه ویسکانسن اسکات آمریکا است.

وی در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه اولیس (Ulysses Award) از سازمان جهانی گردشگری (WTO) شد که در هر سال تنها به یک نفر اعطا می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا