پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

چهارمین جشنواره ملی وقف چشمه همیشه جاری اصفهان به ایستگاه اخر رسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: همزمان با آخرین روز از هفته نکوداشت اصفهان اختتامیه چهارمین جشنواره ملی وقف چشمه همیشه جاری با همکاری شهرداری اصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم در روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ساعت ۱۶ در فرهنگسرای کوثر واقع در منطقه خوراسگان جنب امامزاده اسحاق(ع) و با حضور مسئولان کشوری و استانی و همچنین شرکت کنندگان در این جشنواره از سراسر کشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: این جشنواره که در سال گذشته برگزار شد به دلیل حجم بالای آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره یک بار تمدید شد و براساس تدابیری که اندیشیده شد تصمیم بر این شد که اختتامیه این جشنواره کشوری که بخش ادبی آن را اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برعهده داشت همزمان با هفته نکوداشت اصفهان برگزار شود که بزرگ ترین دلیل این انتخاب همزمانی با نکوداشت شیخ بهایی این عالم بزرگوار و وارسته که از بزرگترین واقفان نیک اندیش نیز می باشد بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه بیان کرد: این جشنواره در بخش ادبی و با موضوعات کتاب، پایان نامه، داستان بلند، داستان کوتاه، خاطره و دلنوشته، متن و نثر ادبی و پیامک با موضوع وقف برگزار شد.

وی ادامه داد: از ۱۸ استان در این جشنواره شرکت کننده داشتیم که پس از ارسال آثار توسط شرکت کنندگان تعداد ۶۲۸ اثر در بخش های مختلف شرایط حضور در جشنواره را دارا بودند که این آثار در سه بخش کتاب و پایان نامه، داستان بلند و کوتاه، متن ادبی و خاطره و همچنین پیامک در دو مرحله توسط داوران مجرب استانی و کشوری مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

دبیر چهارمین جشنواره ملی وقف چشمه همیشه جاری در ادامه خاطر نشان کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۴ نفر از منتخبین در بخش های گوناگون مورد تجلیل قرار می گیرند و از تعدادی نیز به صورت جداگانه تقدیر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه عنوان کرد: همچنین آثار برگزیده شده توسط هئیت داوران در قالب کتابی منتشر شده و در آیین اختتامیه رونمایی می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا