پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پرتغال می تواند پل ارتباطی تجارت اصفهان با اروپا و آمریکای لاتین باشد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،« پدرو ماگالیانش»(Pedro Magalhaes)در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و پرتغال در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: با برداشته شدن تحریم ها و افزایش روابط بین الملل ایران در فضای پسابرجام، کشور پرتغال آماده هرگونه مراودات تجاری و سرمایه گذاری در استان اصفهان است و اتاق بازرگانی و صنایع پرتغال با هدف توسعه همکاری در زمینه ی مناسبات بین دو کشور وارد ایران شده است.

مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی و صنایع پرتغال، افزایش و توسعه روابط تجاری را منوط به شناخت هر دو کشور از هم دانست و گفت: صنعت توریسم و گردشگری بهترین راه ارتباطی و شناخت است.

ماگالیانش اصفهان را یکی از زیباترین  شهرهای جهان عنوان کرد و افزود: پرتقال با افزایش دانش گردشگری و اجرای طرح ها و سیاست های لازم به یکی از قطب های گردشگری دنیا تبدیل شده و آماده ایم تا با انتقال این دانش به اصفهان، امکان استفاده از جاذبه های گردشگری این شهر افزایش یابد.

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با معرفی ظرفیت های اقتصادی استان اصفهان گفت:استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور با دارا بودن ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی و همچنین تولید ۷۰ درصد فولاد کشور نقش مهمی در روابط تجاری ایران با سایر کشورها دارد .

وی اضافه کرد:اتاق بازرگانی اصفهان آماده تبادل هیات های تجاری با پرتغال در بخش های مختلف صنعتی ،کشاورزی و خدماتی است ودر این راستا بخش گردشگری می تواند نخستین دریچه همکاریهای اقتصادی بین اصفهان و پرتغال باشد.

«نادر حقیقی» رییس شورای بازرگانی ایران و پرتغال در این نشست گفت:کشور پرتغال با استفاده از اقتصاد سبز و بهره بردن از انرژی های نو توانسته است اولین کشور از نظر تولید برق در اروپا شود.

وی افزود: این کشور ۵۰ درصد برق تولیدی خود را از طریق انرژی نو بدست آورده است و آماده است تا دانش بهره بردن از انرژی نو و تولید انرژی از پسماند ها را به اصفهان انتقال بدهد.

وی ایجاد اعتماد به آینده برای همتایان تجاری پرتغالی و دیگر کشور های خارجی را مهمترین راهکار جذب سرمایه گذاران خارجی و توسعه ی روابط تجاری بین الملل عنوان کرد.

حقیقی کشور پرتغال را یکی از قطب های هتلداری و سرویس دهی به مسافران و توریست ها اعلام کرد و گفت: این کشور آماده ی سرمایه گذاری در زمینه ی هتل سازی و انتقال دانش هتلداری به شهر اصفهان است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا