شهر و جامعهعناوین اخبار

۱۵۰۰ طرح اشتغال پایدار در شهرستان نطنز ایجاد شده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان؛  محمدرضا مومی اردستانی ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته توسط این کمیته برای خود کفایی مددجویان افزود: ایجاد فرصت شغلی با استفاده از پرداخت تسهیلات از محل صندوق اشتغال نیازمندان و بانک های عامل شهرستان به تعداد ۲۸۸ فقره وام به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال و آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی به منظور ارتقاء سطح آگاهی های علمی و مهارت های فنی و حرفه ای مدد جویان به تعداد ۲۸۹ مورد از مهم ترین این فعالیت ها بوده است.
وی با اشاره به ارائه مشاوره شغلی به ۳۸۸ نفر گفت: شناسایی مددجویان مستعد خودکفایی و تعیین درجه مهارت و توان اجرایی آن ها در قالب طرح کشوری به تعداد ۱۱۰۰ خانوار در حال اجرا می باشد.
مدیر کمیته امداد نطنز تعداد کل طرح های اجرا شده در زمینه قالیبافی، فرش و گلیم را ۷۵ طرح به متراژ تقریبی ۱۸۷ متر مربع عنوان کرد و بیان داشت: تعداد تعهد اشتغال کمیته امداد شهرستان در سال گذشته ۱۷۵ مورد بوده که تا پایان اسفند ماه سال گذشته بالغ بر ۱۶۰ درصد از این تعداد محقق شده است.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر اقتصاد درون زا، تصریح کرد: تعداد کل طرح های خود کفایی کمیته امداد شهرستان که منجر به ایجاد اشتغال پایدار گردیده بالغ بر ۱۵۰۰ طرح فعال است که توسط کارشناسان ناظر خودکفایی در طول سال بصورت مداوم و مستمر تحت نظارت می باشد.
اردستانی اضافه کرد: در سال جاری مهمترین برنامه اجرایی که در اولویت کاری این نهاد قرار گرفته اجرای طرح شناسایی مستعدین و اشتغال فراگیر و توانمند سازی اقتصادی مددجویان بیکار و جویای کار  می باشد که هم اکنون توسط کارشناسان این مدیریت در حال اجرا می باشد.
وی در پایان از کلیه اعضاء کار گروه اشتغال شهرستان نطنز به ویژه فرماندار ،اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کلیه بانک های عامل شهرستان که در سال گذشته با کمیته امداد نطنز همکاری و تعامل لازم را داشته اند تقدیر و تشکر کرد.

بیش از ۳۰ درصد مددجویان تحت حمایت شهرضا از خدمات مشاوره ای کمیته امداد استفاده کردند

مدیر کمیته امداد شهرضا در تشریح خدمات آموزش خانواده و مشاوره این کمیته گفت: در سال گذشته  بیش از ۳۰ درصد مددجویان تحت حمایت شهرضا از خدمات مشاوره ای این کمیته  استفاده کردند.

علی محمد کاظم زاده با بیان این مطلب اظهارکرد: با توجه به این که فرایند مشاوره  یکی از موثرترین راه های پیشگیری از معضلات خانواده در هر جامعه ای می باشد، برنامه های هدفمندی جهت تحقق این موضوع در کمیته امداد شهرضا اندیشیده شده است .

وی با اشاره به این مطلب که بیش از ۱۳۸۷نفر از افراد  تحت حمایت  ، از خدمات مشاوره امداد بهره مند شده اند، تصریح کرد: نوجوانان ، جامعه هدف اصلی کمیته  امداد بوده و بیش از ۶۸۷ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت با حضور در کلاس های مشاوره  راهنمایی های لازم را جهت رفع مشکل خود دریافت کرده اند.

مدیر کمیته امداد شهرضا با اشاره به برگزاری  جلسات متعدد در قالب مشاوره گروهی  در سال  گذشته  افزود: این جلسات با موضوعات آسیب شناسی اجتماعی، ازدواج، اشتغال ، معضلات اجتماعی با توجه به موقعیت جغرافیایی، مشاوره تحصیلی، استرس و اضطراب در قالب آموزش اردویی، چهره به چهره و غیرحضوری صورت گرفته است.

کاظم زاده خاطر نشان کرد: در  بررسی های آماری بیش از ۳۰درصد از مددجویان تحت حمایت در سال ۹۴از خدمات مشاوره کمیته امداد شهرضا بهره مند و با برنامه ریزیهای پیش بینی شده در سال جدید حداکثر مددجویان از خدمات مشاوره امداد استفاده خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا