اخبار صنعت، معدن و تجارت

واکنش ایران خودرو به انتقادها: رنگ محصولات ما ۳ سال ضمانت دارد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ایران خودرو، سهراب برفروشان اظهار کرد: با توجه به فناوری جدید و به روز سالن‌های رنگ ایران‌خودرو، احتمال بروز ایرادات ظاهری و دوام در رنگ بدنه به حداقل رسیده، اما در صورت وجود ایراد نیز با توجه به خدمات پس از فروش (گارانتی) سه ساله، مشتریان می‌توانند با مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش این شرکت، نظیر مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، شبکه خدمات پس از فروش و از طریق تماس با مرکز تماس ایران خودرو ٠٩۶۴۴٠ ایرادات احتمالی را رفع کنند.

وی ادامه داد: در تمامی خودروسازی‌های جهان، به منظور جلوگیری از زنگ زدگی، سطح ورق خودرو با پوشش‌های مخصوص رنگ PT و ED (Pre-Treatment و Electro Deposition) آغشته و رنگ آمیزی می‌شود و این فرآیند کاملاً مکانیزه است که سالن‌های رنگ ایران‌خودرو نیز از مجهزترین سالن‌های رنگ بوده و همین فرآیند را طی می‌کند.

به گفته معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، روش آماده سازی و رنگ آمیزی خودرو در تمامی خودروسازان به‌صورت غوطه‌وری و شناور شدن در مواد است تا تمامی بخش‌های بدنه به رنگ آغشته شود تا از زنگ زدگی جلوگیری به‌عمل آید.

برفروشان با بیان این‌که با ورود آسیب به لایه‌های رنگ و از بین رفتن سطوح پوششی رنگ و ED، فرآیند اکسیداسیون آن آغاز می‌شود، اضافه کرد: این آسیب می‌تواند در اثر تصادف، وارد شدن ضربه، ایجاد سوراخ و حفره بر روی بدنه بر روی بدنه خودرو وارد شود و به منظور جلوگیری از زنگ‌زدگی و گستردگی زنگ زدگی باید در کوتاه‌ترین زمان ناحیه آسیب دیده با مواد استاندارد و از سوی افراد ماهر اصلاح شود.

وی درخصوص خودروی به نمایش گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی گفت: خودرو دچار تصادف شده و مشخص نیست چه مدت زمانی خودرو در این وضعیت نگه داری شده است و در لبه‌های داخلی گلگیر برای نصب تجهیزات اضافی سوراخ کاری انجام شده که لایه‌های رنگ و نواحی گلگیر را از حالت استاندارد رنگی خارج کرده و آنالیز دقیق‌تر مشکل نیازمند بازدید فنی خودرو است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا