شهر و جامعه

استقبال بالای شهروندان از طرح‌های سلامت محور شهرداری

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، مهدی جمالی‌نژاد در خصوص طرح‌های سلامت محور شهرداری اظهار داشت: شعار بهداشت جهانی هم برای افراد دیابتی و پره دیابتی است.
وی بیان داشت: از هر ۵ شهروند اصفهانی یا دیابت دارند یا در معرض دیابت هستند.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه متناسب با شعار سلامت برنامه‌های سلامت محور شهرداری تنظیم شده است، ادامه داد: ۱۴ غرفه‌ سلامت با عنوان دیابت را شکست دهیم  در میادین پر تردد شهر اصفهان راه‌اندازی شد و نزدیک به ۵۰ هزار نفر را تست دیابت گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از ایستگاه‌های سلامت شد، ادامه داد: نزدیک به یکصد هزار نفر به ایستگاه‌ها مراجعه کردند.
جمالی نژاد با بیان اینکه سنجش سلامت شهروندان اصفهان ضمن اینکه در ایستگاه‌های مختلف انجام می‌گرفت و اضافه کرد: در ۱۵۰ مسجد و همچنین ۱۶۰ کانون و ۱۵ خانه سلامت سلامتی شهروندان انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از یکصد هزار برگه مسابقه با عنوان دیابت را شکست دهیم بین دانش‌اموزان توزیع شد و اظهار داشت: شهرداری اصفهان در همه ابعاد سلامت، فرهنگی وظیفه ذاتی خود را انجام داده است و خوشبختانه با تعامل خوبی که با دانشگاه علوم پزشکی داشته است به خوبی توانسته در حوزه پیشگیری ورود پیدا کند.
وی با بیان اینکه ستاد سلامت شهرداری اصفهان در طول عمر بیش از یکساله خود فعالیت‌های خوبی را در عرصه پیشگیری و اطلاع رسانی به مردم در حوزه انواع بیماریها داده است، گفت: شهر سالم با وجود شهروندان سالم بدست می‌آید و از این جهت شهرداری با تشکیل ستاد سلامت ، برنامه‌های سلامت محور در حوزه پیشگیری به اجرا درآورده است.
جمالی نژاد گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی در جهت پیشگیری و افزایش سواد سلامت مردم به گونه‌ای که هزینه‌های اضافی شهروندان را به حداقل برسانیم که این خود نیز یک اقتصاد مقاومتی است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا