شهر و جامعهعناوین اخبار

ساماندهی و سازماندهی مساجد شهرستان نجف آباد “اصفهان ” صورت می گیرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در راستای ابلاغ نامه استانداری به اداره اوقاف و امور خیریه کارگروه مساجد شهرستان نجف آباد با رویکرد ساماندهی و سازماندهی مساجد شهرستان نجف آباد تشکیل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این کارگروه با حضور مسئول امور مساجد شهرستان نجف آباد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نجف آباد، مسئول بسیج محلات شهرستان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در اداره اوقاف و امور خیریه نجف آباد تشکیل شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه افزود: در این جلسه مقرر شد تا در راستای نظارت بر روند احداث و گسترش مساجد شهرستان کمیسیونی با حضور کلیه دهیاران و بخشداران شهرستان در این کارگروه تشکیل شود تا جهت صدور مجوزهای لازم برای فعالیت های عمرانی مساجد را برعهده داشته باشند همچنین بر روند پروژه های عمرانی مساجد در شهرستان نجف آباد نیز نظارت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی در ادامه بیان کرد: همچنین در این کارگروه طرح های جامعی جهت اجرای پروژه های عمرانی مساجد به تصویب می رسد که اجرای پروژه های عمرانی شامل طراحی این اماکن براساس نیازهای روز و همچنین آینده نگری می باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایفی که این کارگروه برعهده دارد نظارت بر روند فعالیت های مساجد و رسیدگی به مسائل آن ها می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه گفت: فرم هایی نیز برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز مساجد طراحی شده است که به زودی در اختیار هیئت امناء مساجد جهت تکمیل ارائه می شود که این اقدام در راستای ایجاد بانک اطلاعات جامع مساجد می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی در ادامه خاطر نشان شد: همچنین مقرر شد تا از فرماندار شهرستان نجف آباد، شهردار نجف آباد، فرمانده پلیس امنیت و اطلاعات شهرستان و نماینده ائمه جماعات شهرستان نیز دعوت به عمل آید تا در جلسات آتی این کارگروه در این جلسات شرکت نمایند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا