شهر و جامعهعناوین اخبار

همکاری اصفهان و ژنو  در زمینه سرمایه گذاری مشترک در  بخش کشاورزی و  گردشگری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل‌آبادی» در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و ژنو سوئیس در اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در طی ماه‌های اخیر اتاق بازرگانی اصفهان میزبان هیات‌های متعدد سیاسی و اقتصادی بوده و امیدواریم که روابط اقتصادی ایران بویژه استان اصفهان  با ژنو وارد مرحله جدیدی شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه به تشریح وضعیت صنعت و اقتصاد اصفهان پرداخت و گفت: استان ما استانی صنعتی، گردشگرپذیر و مستعد در کشاورزی است که دارای بیش از ۸ هزار واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف و ۷۰ شهرک صنعتی است.

وی در ادامه افزود: در بخش کشاورزی نیز ظرفیت‌های بالایی داریم و بهترین سیب‌درختی دنیا در سمیرم اصفهان تولید می‌شود و از نظر گردشگری نیز پتانسیل‌های بالایی داریم که چهارفصل را می‌توان در استان اصفهان مشاهده کرد.

سهل آبادی وجود نیروی کار تحصیل‌کرده را دیگر عامل جذابیت اصفهان عنوان کرد و افزود: بیشترین تعداد دانشگاه کشور در استان ما واقع‌ شده و از نظر مزیت انرژی نیز وضعیتی به‌ مراتب بهتر از سوئیس و سایر کشورها داریم.

سهل‌آبادی در ادامه ایران را پلی برای دستیابی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری منطقه معرفی کرد و گفت: علاوه بر این، مردم ما نیز مردمی مهربان و مهربان هستند و همه ادیان در کنار هم در صلح در اصفهان در حال گذران زندگی هستند و آماده پذیرایی از سرمایه‌گذاران سایر کشورها هستند.

آمادگی ژنو برای پذیرایی از فعالان اقتصادی اصفهان

در ادامه «پیر ماودت »Pierre Maudet وزیر اقتصاد ایالت ژنو گفت: شرایط گفت‌وگو بین فعالان اقتصادی دو طرف آماده است و امیدواریم بتوانیم در دفعات بعد در ژنو میزبان فعالان اقتصادی اصفهان باشیم.

«پیر پانکت» Pierre Poncet رئیس اتاق بازرگانی ژنو نیز با معرفی اتاق بازرگانی ایالت خود گفت: اتاق بازرگانی ژنو ۱۵۱ سال قدمت و ۲ هزار و ۵۰۰ عضو دارد و آماده است که همکاری نزدیکی با اتاق اصفهان داشته باشد.

وی اصفهان را شهری زیبا و مملو از نشانه‌های وجدآور توصیف کرد و گفت: در این مدت کوتاه توانستیم ریشه عمیق تاریخی و اقتصادی اصفهان را درک کنیم و از نظر ما، ایران به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای منطقه است و اصفهان جزو پرظرفیت‌ترین مناطق این کشور که اخیراً سفیر سوئیس نیز توصیه‌های مهمی در این رابطه برای ما داشته است.

در ادامه این نشست، اعضای هیات سوئیسی به معرفی کسب‌وکار خود پرداختند و گفت‌وگوهایی بین حاضرین در جلسه صورت گرفت.

ژنو دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس پس از زوریخ و پرجمعیت‌ترین شهر روماندی (بخش فرانسوی زبان سوئیس) و مرکز استان ژنو سوئیس است.در این شهر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و اروپایی زیادی قرار دارد بنابراین یک شهر بین‌المللی محسوب شده و میزبان بیشترین تعداد نهادهای بین‌المللی در جهان است.ژنو دومین قطب اقتصادی کشور سوئیس و نهمین مرکز اقتصاد رقابتی جهان و سومین در اروپا بعد از لندن و زوریخ است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا