دسته‌بندی نشده

تک نرخی شدن ارز در دستور کار دولت قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادو دارایی ، علی طیب نیا طی سخنانی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، با اعلام این خبر گفت : برنامه ریزی برای یکسان سازی نرخ ارز از قبل در دستور کار دولت بود و به سمت ارز تک نرخی حرکت می کنیم.
وی با بیان اینکه ابتلا به بیماری هلندی، دغدغه جدی سیاستگذاران و فعالان اقتصادی کشور است، اظهار داشت: بیماری هلندی بزرگ ترین عارضه اقتصاد ما و از مهم ترین موانع دست یابی کشور به رشد مستمر اقتصادی متکی بر بهره وری بالا محسوب می شود.
طیب نیا در ادامه با بیان اینکه دولت یازدهم با بهره گیری از عقل و تدبیر موفق به حل پیچیده ترین مشکلات سیاسی تاریخ کشور در عرصه بین المللی شد، حل سایر مشکلات، از جمله معضلات تاریخی اقتصاد کشور را به نیز به مدد عقل و تدبیر، کاملا امکان پذیر ارزیابی کرد.
وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به اینکه تحریم های تحمیلی به اقتصاد کشور در سالیان اخیر از نظر گستردگی و تنوع، در تاریخ سازمان ملل بی نظیر بود، افزود: خوشبختانه دولت در دو سال و نیم اخیر توانست با تدبیر و برنامه ریزی مناسب، بر التهابات و هیجانات ناشی از تحریم ها در بازار ارز و طلا فایق آید و اقتصاد کشور را که برای چند فصل پیاپی دچار مشکل شده بود، از رکود نجات دهد و این در حالی است که تحریم ها تا همین چند روز قبل، کماکان به شدت گذشته، ادامه داشت.
وی با تاکید بر لزوم درس گرفتن مردم و مسئولان از رویدادهای گذشته، اظهار داشت: باید با درس گرفتن از گذشته، نقش نفت را در تراز پرداخت های کشور به حداقل ممکن برسانیم و همزمان با توجه به کوچک سازی دولت، سهم مالیات را در تولید ناخالص داخلی و بودجه دولت افزایش دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا