پیشخوانعناوین اخبار

وزنه برداری قهرمانی آسیا؛ طلای دو ضرب و برنز مجموع برگردن مولایی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،،در آخرین روز رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا در شهر تاشکند ازبکستان، ۱۱ نفر در دسته فوق سنگین روی تخته رفتند.
در حرکت دو ضرب، بهادر مولایی با مهار وزنه ۲۴۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید و در مجموع نیز با رکورد ۴۲۷ کیلوگرم به مدال برنز آسیا دست یافت.
رقابت های دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم از ساعت ۱۶ به وقت تهران در مجموعه ورزشی ازبکستان شهر تاشکند آغاز شد در رقابت های حرکت دو ضرب رقابت بهادر مولایی با چن شی از چین تایپه (دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۱۵) و همچنین روسلان نورالدین اف ازبکستانی (دارنده مدال طلا و نقره جهان) دیدنی بود.
بهادر مولایی در ابتدا وزنه ۲۳۰ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی را جابجا کرد و در حرکت سوم برای کسب مدال طلای دو ضرب و برنز مجموع ۲۴۷ کیلوگرم را بالای سربرد.
چن شی که سال گذشته نیز در رقابت با مولایی عنوان نخست را کسب کرده بود در این رقابت ها با مجموع ۴۳۲ کیلوگرم طلا گرفت و محمد تورچیف از ترکمنستان با ۴۲۷ کیلوگرم و به دلیل اختلاف وزن کمتر نسبت به مولایی نقره مجموع را گرفت.
بهادر مولایی (دارنده مدال نقره جهان) و محسن بهرام زاده (دارنده مدال نقره آسیا) در حرکت یک ضرب توانستند وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی را بلند کنند و در حرکات دوم و سوم نتوانستند وزنه های ۱۸۵ و ۱۸۹ کیلوگرمی را بالای سرببرند.
محسن بهرام زاده نیز با مجموع ۴۰۱ کیلوگرم در مجموع مقام هفتم آسیا را کسب کرد.
بهادر مولایی در رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۵ آسیا با مجموع ۴۱۴ کیلوگرم بعد از ورزشکار چین تایپه مدال نقره گرفته بود.
او که طلای نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه دارد، در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۵ آمریکا در حالی در گروه بی دسته فوق سنگین قرار گرفت که با ۱۷۶ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۳۰ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۴۰۶ کیلوگرم در بین ۳۳ وزنه بردار در رده شانزدهم قرار گرفت.
وی در مسابقات سال ۲۰۱۳ جهان در لهستان با ۲۰۳ کیلوگرم در یک ضرب (مدال برنز جهانی) و در دو ضرب با ۲۵۵ کیلوگرم (طلای دو ضرب) و مدال نقره مجموع را از آن خود کرد. وی در این مسابقات با آلبگف و آلکسی لوچوف مبارزه جانانه ای داشت.
چهل و ششمین دوره رقابت های قهرمانی وزنه برداری سال ۲۰۱۶ آسیا از ۵ اردیبهشت در مجموعه ورزشی ازبکستان شهر تاشکند آغاز شد که امروز (شنبه) به کار خود پایان داد.
نتایج دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم از این قرار است:
یک ضرب: ۱- روسلان نورالدین اف (ازبکستان) ۱۹۱ کیلوگرم ۲- شی چن (چین تایپه) ۱۹۱ کیلوگرم ۳- محمد توچیف (ترکمنستان) با ۱۹۰ کیلوگرم
دو ضرب: ۱- بهادر مولایی (ایران) ۲۴۷ کیلوگرم ۲- شی چن (چین تایپه) ۲۴۱ کیلوگرم ۳- محمد توچیف (ترکمنستان) ۲۳۷ کیلوگرم
مجموع: ۱- چی شن (چین تایپه) با ۴۳۲ کیلوگرم ۲- محمد توچیف (ترکمنستان) ۴۲۷ کیلوگرم ۳- بهادر مولایی ۴۲۷ کیلوگرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا