شهر و جامعهعناوین اخبار

معلمان برای برای تحقق گفتمان جدید اصفهان به یاری شهرداری بیایند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، دکتر مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه جلسه شورای شهر و برنامه تقدیر از معلمان استان اصفهان اظهار کرد: معلمان، آینده‌سازان هر سرزمین به حساب می‌آیند و در رشد و تعالی همه جوامع تاثیر مستقیم دارند.

وی افزود: وظیفه معلمان ارتقا سطح دانش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور است، از این رو آنها از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه جایگاه ویژه معلمان و احترام قائل شدن برای آنها در هر جامعه می‌تواند در ساخت آن جامعه موثر واقع شده و زمینه رشد و تعالی آن را فراهم کند، ادامه داد: بسیاری از کشورهای پیشرفته با ارتقا وضعیت معلمان و توجه به شرایط آنها زمینه‌های پیشرفت خود را فراهم کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی توجه به معلمان می‌تواند در پیشرفت و توسعه کشور موثر باشد و سبب ارتقا آینده ایران شود از همین رو باید نگاه ویژه‌ای به این قشر مهم داشت و در راستای بهبود وضعیت آنها برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

جمالی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به گفتمان جدید اصفهان افزود: گفتمان جدید اصفهان به دنبال برپاکردن یک مکتب جدید از نصف‌جهان است، در این گفتمان جدید خلاقیت، نوآوری و دانش‌محوری حرف اول را می‌زند و به عنوان پایه‌های اصلی مکتب جدید شهر به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: در شهری که دم از دانش‌محوری و خلاقیت و نوآوری زده می‌شود معلمان که به نوعی سرنوشت‌ساز آینده کشور هستند جایگاه ویژه‌ای دارند و مقوله آموزش از اهمیت بنیادین برخوردار است.

شهردار اصفهان گفت: در مکتب جدید اصفهان توجه ویژه به آموزش و ارتقا شرایط معلمان به عنوان متولیان این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است و به نوعی در تحقق آن تاثیر مستقیم دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه ویژه معلمان در امروزِ اصفهان، تیم مدیریت شهری بر خود واجب دانست از زحمات این آینده‌سازان شهر گنبدهای فیروزه‌ای تقدیر کرده و از آنها در ایجاد گفتمان جدید شهر طلب یاری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا