حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

سرباز و معلم خاشی؛ هردو مایه افتخار ایران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، چند روزی است که از حادثه تروریستی در خاش می گذرد، اقدامی که به شهادت گروهبان یکم منوچهر جوینی، گروهبان یکم ابوالفضل خمر و سرباز وظیفه عباس چراغی و زخمی شدن سرباز وظیفه سجاد عبدالهی ماموران خدمتگزار میهن اسلامی منجر شد.

سرباز وظیفه فداکار سجاد عبدالهی هم اینک در یکی از بیمارستانهای کشور تحت درمان قرار دارد .
براساس گزارش صحنه درگیری ، این سرباز فداکار بر اثر اصابت چندین گلوله از سوی اشرار به شدت زخمی شده بود اما با این شرایط وخیم با توکل به خداوند بزرگ موفق شد با رگبار گلوله های آتشین خود مانع فرار تروریست های مسلح از صحنه جنایت شود و اشرار را یکی پس از دیگری به درک واصل کند و انتقام خون همرزمان شهیدش را از این کفار بگیرد.
او با این عمل شجاعانه خود نقشه های اشرار و دشمنان را نقش بر آب کرد و به دنیا فهماند که سربازان از جان گذشته این مملکت تا آخرین قطره خون خود در راه هدفشان که همانا دفاع از مردم و نابودی اشرار و دشمنان نظام و حفظ امنیت جامعه است بدون هیچ انتظار و چشم داشتی می جنگند و حتی از ایثار جان خویش در این راه ابایی ندارند و شهادت را افتخار می دانند.
آری، به واقع تنها عمل قهرمانانه این سرباز فداکار باعث شد که در کوتاهترین زمان ممکن تدابیر و تلاشهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در جهت شناسایی و دستگیری سایر متهمان مثمر ثمر واقع شود و با توجه به سر نخهای موجود از جمله شناسایی اجساد سه تن از تروریست‌ها که توسط سرباز فداکار سجاد عبدالهی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درک واصل شدند و کشف خودروی پژو ۴۰۵ مورد استفاده اشرار و سلاح و مهمات آنان، رسیدگی به این پرونده قضایی با سرعت و دقت امکان پذیر شود.
دادستان شهرستان خاش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سرباز شجاع سجاد عبدالهی به عنوان یک سرباز فداکار و ایثارگر باید به دنیا معرفی شود زیرا عمل او شایسته تجلیل و تحسین است.
افشین داش محمدی افزود: مجازات هر چه سریعتر عاملان و دست اندر کاران این حادثه تروریستی مرحمی بر دلهای داغدیده خانواده شهدای عزیز بوده و سبب افزایش توان و روحیه سرباز شجاع و فداکار سجاد عبدالهی شده تا به یاری خداوند متعال و با دعای خیر مردم این سرباز فداکار عزیزمان هر چه زودتر سلامتی و بهبودی کامل خود را بدست آورده تا شاید فرصتی دیگر برای ابراز رشادت و شجاعت خود در مقابل دشمنان نظام بدست آورد.
وی گفت: امیدواریم هم میهنان عزیز به ویژه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی فداکاری و شجاعت و رشادت این سرباز عزیز را در حد شان و عمل شجاعانه وی مورد عنایت و تفقد قرار دهند چرا که او از سربازان فداکار و شجاع میهن و باعث سربلندی مردم کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان است.
دادستان خاش از دست اندرکاران رسانه های ارتباط جمعی نیز خواست کار زیبای سرباز فداکار سجاد عبدالهی را به دنیا معرفی کنند تا همان گونه که معلم فداکار خاشی در اذهان عمومی ماندگار شد، این سرباز فداکار نیز مدال شجاعت را از قلب های مردم ایران اسلامی دریافت کند.
هفتم اردیبهشت ماه ماموران جان بر کف انتظامی شهرستان خاش هنگام انجام وظیفه با اشرار مسلح بین المللی روبه رو شدند و با دلیرمردی تا پای جان در مقابل آنان ایستادگی کردند.
پس از هلاکت سه شرور در این درگیری اشرار جنازه یکی از همدستان خود را در معابر بین شهری رها کرده و تصمیم بر دفن دو جنازه دیگر در یک منزل مسکونی را داشتند که با همکاری به موقع و خوب مردم منطقه جنازه اول کشف و پیش از دفن دو جنازه دیگر، اشرار دستگیر و از آنان خودروی پژو ۴۰۵ که شب حادثه به صورت مسلحانه به سرقت برده بودند کشف شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پس از انجام تحقیقات پلیس در کمتر از یک هفته سه نفر از همدستان اشرار شناسایی و در عملیاتی موفق دستگیر شدند که در این عملیات محل دپوی سلاح و مهمات آنان نیز شناسایی و از این محل ۱۵ قبضه سلاح نیمه سنگین و سبک از قبیل، آرپی جی ۷، تیربار گرینوف، اسلحه کلاشینکف، کلت کمری، نارنجک دستی، بیش از ۱۰۰ تیر فشنگ جنگی و سلاح سرد کشف و ضبط شد اما پلیس همچنان به شدت پیگیر شناسایی و دستگیری بقیه همدستان این اشرار است.
سردار حسین رحیمی بیان کرد: اشرار باید بدانند که امروز دوران «بزن و در رو» گذشته است و پلیس تا ریشه اشرار را نخشکاند آرام نخواهد نشست و در این راه بسیاری از اشراری که در سال های گذشته اقدام به شهادت ماموران و مردم کرده بودند نیز شناسایی و دستگیر شده اند.
وی با بیان اینکه این اشرار هیچ ارتباطی با مردم خونگرم و وفادار سیستان و بلوچستان ندارند، گفت که مردم این خطه از کشورمان در برقراری امنیت کشور نقش بسزایی داشته و همواره در کنار پلیس بوده اند کما اینکه در این حادثه نیز اطلاع رسانی به موقع مردم باعث شناسایی و دستگیری این اشرار شد و این همکاری مردم با پلیس قابل تقدیر و تحسین است.
خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا