عناوین اخبار

وزیر جهاد کشاورزی مشکل فروش شیر دامداران را حل کند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از خانه ملت،رمضانعلی سبحانی‌فر در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۳ اردیبهشت) در تذکری شفاهی ضمن تبریک به مناسبت هفته معلم، شوراها و روز کارگر به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داد و گفت: در سالی که اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده، متاسفانه خلاف آن در عمل دیده شده؛ دامداران قیمت شیر مصوب ۱۴۰۰ تومان را به قیمت ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسانند.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی قیمت خوراک دام را ۱۲۰۰ تومان و شیر فروخته شده را ۸۰۰ تومان دانست و گفت: مسئله غیرمتوازن سبب خسارت به دامداران شده است، متاسفانه با این شرایط پرداخت ۸۰۰ تومان نیز از دی‌ماه سال گذشته به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: مابه‌التفاوت قیمت شیر یارانه‌ای نیز در سال گذشته به دامداران پرداخت نشد، دامداران سبزوار در روزهای اخیر شیر خود را در محوطه سازمان جهاد کشاورزی تخلیه می‌کنند.

سبحانی‌فر ضمن انتقاد از وضعیت پیش آمده گفت: واردات میلیونی شیر خشک دامداران را به فلاکت انداخته متاسفانه با این وضع هیچ مسئولی به دنبال حل مشکل نیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم افزود: کارگران و دامداران دارای مشکلات بسیار زیاد هستند که پیگیری مشکلات آنها ضروری است.

گفتنی است محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به انتقادات سبحانی‌فر گفت: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست می‌شود تا رفع مشکل دامداران را در اولویت قرار دهد تا حقوق کشاورزان و دامداران حفظ شود./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا