بازار‌های مالی ، بورس و بانک

برخی عوامل تاثیرگذار بر بازارهای جهانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران، بلومبرگ از تاثیرگذارترین خبرهای امروز (۲۷ ژانویه ۲۰۱۶) روی بازارهای جهانی، خلاصه‌ای جمع‌آوری کرده که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

افت قیمت نفت
نفت رشد روز گذشته خود را با کاهش جبران کرد. هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدییت با افتی ۱دلار و ۱۲ سنتی در پایان معاملات امروز ۳۰ دلار و ۳۲ سنت معامله شد. فروپاشی در قیمت نفت،‌ شرکت‌های اکتشاف نفت آمریکا ضرری ۱۴ میلیارد دلاری را برای سال ۲۰۱۵ گزارش داده‌اند. قیمت سر چاه برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ در هوستون پایین‌تر از ابوظبی به ثبت رسید.

تصمیم فدرال‌رزرو
امروز، روز تصمیم‌گیری فدرال‌رزرو است و تمامی ۱۰۴ تحلیلگر بلومبرگ بر این عقیده‌اند که تغییری در نرخ بهره معیار آمریکا صورت نخواهد گرفت. از آنجا که بر اساس تصمیم گرفته شده از قبل نشست امروز فدرال رزرو کنفرانس خبری نخواهد داشت، گرفتن سرنخ‌هایی از مسیر نرخ بهره آسان نخواهد بود. با این حال جانت یلن ممکن است عملی بر خلاف انتظارات بازار مبنی بر احتمال ۳۰ درصدی عدم تغییر نرخ بهره در سال جاری انجام دهد.

نتایج شرکت اپل
پس از اینکه شرکت اپل گزارش داد سه ماهه گذشته سود‌آورترین سه‌ماهه تاریخ این شرکت بوده است، تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل اعلام کرد:‌ «ما در حال تجربه شرایط حادی هستیم که هیچ‌گاه تجربه نکرده‌ایم.». سهام شرکت اپل در بازارهای آتی افتی ۴ درصدی داشته و هر سهم این شرکت به ارزش ۹۶ دلار رسیده است این در حالی است که سرمایه گذاران پیش‌بینی خود را از فروش این شرکت برای نخستین بار از سال ۲۰۰۳ کاهش دادند.

بانک‌های تسویه کننده
ایتالیا برای کمک به طلبکاران به منظور رهایی از بدهی، با اروپا یک قرارداد بانک تسویه کننده امضا کرد. بانک «مونته دی پاشی» که بیشتریت وام‌های تسویه نشده را در مقابسه با حقوق صاحبان سهام ملموس به نام خود ثبت کرده است، با رشدی ۷٫۳ درصدی مواجه شد. سهام معامله شده در بانک قبل از بحران مالی ارزشی ۸۸ دلاری داشت. در بریتانیا، رویال بانک اسکاتلند بعد از اعلام کاهش ارزش ۳٫۶ میلیارد پوندی به دارایی‌هایش افتی ۳ درصدی را تجربه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا