عناوین اخبار

دولت به تکلیف خود برای پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج عمل کند/نداشتن بودجه بهانه تراشی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از خانه ملت،بهروز نعمتی با اشاره به مصوبه اخیرمجلس درخصوص افزایش تسهیلات ازدواج به ۱۰ میلیون تومان،گفت:دولت مکلف به اجرای این قانون بوده و هرنوع اظهارنظری درخصوص کمبود منابع برای پرداخت این وام بهانه تراشی است.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه منابع مورد نیاز پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج در قانون بودجه ۹۵ کل کشور دیده شده است، افزود: دولت باید با درک شرایط کنونی کشور بداند که پرداخت این میزان تسهیلات نیز برای شروع زندگی کافی نیست.

پیگیری قانونی در انتظار بی توجهی به اجرای مصوبه افزایش وام ازدواج

وی ادامه داد: سنگ اندازی برسر مسیر پرداخت تسهیلات ازدواج باید با جدیت از سوی دستگاه های مسئول پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه خود دولت نیز درحین تصویب وام ۱۰ میلیونی ازدواج به هریک از زوجین اعلام موافقت کرده،گفت: وقتی دولت با این مصوبه موافق بوده بانک مرکزی باید از منابع دیده شده در قانون تسهیل وام دهی را ممکن کند.

ضرورت تعیین مشوق های لازم برای رشد آمار ازدواج

وی با بیان اینکه ادامه شرایط فعلی برای جوانان با تاخیر در سن ازدواج به صلاح نیست،افزود: دولت باید سیاست های تشویقی برای ازدواج جوانان از جمله اشتغال،تسهیلات کارآمد و غیره را در دستور کار خود قرار دهد.

نعمتی با تاکید براینکه هر ساله آمار جوانان در سن ازدواج بیشتر می شود،تصربح کرد: اگر دولت برای تقاضاهای جوانان راهکاری منطقی ارایه نکند باید برای درمان معضلات اجتماعی خود را آماده کند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،تاکید کرد:مجلس پیگیر نحوه اجرای مصوبه اخیر خود درخصوص افزایش تسهیلات ازدواج است./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا