حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

مرگ ۳ جوینده گنج در چاه جنگلی

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل لز جام جم، ساعت ۲۳ جمعه گذشته مردی به پاسگاه چلاو شهرستان آمل رفت و از گم شدن برادر ۴۵ ساله‌اش خبر داد. او به پلیس گفت: برادرم سه روز پیش خانه را با سه نفر از دوستانش برای رفتن به جنگل الیمستان در بخش امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل ترک کرد و دیگر بازنگشت. با طولانی شدن غیبت او به خانه دوستانش رفتم اما آنها نیز به خانه‌شان بازنگشته‌اند.

همزمان با شکایت این مرد، پرونده‌ای در پاسگاه چلاو تشکیل شد. در ادامه شاکی از امدادگران هلال‌احمر برای یافتن برادرش و دوستان او کمک خواست.

جمشید نیکزاد، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل در این باره به جام‌جم گفت: شامگاه جمعه مردی که برادرش و همراهان وی گم شده بودند، از امدادگران هلال‌احمر کمک خواست که ابتدا یک گروه شش نفره از امدادگران هلال‌احمر و امدادگران کوهستان برای یافتن آنها به جنگل الیمستان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در ادامه عملیات، روز شنبه امدادگران هلال‌احمر به منطقه قلعه قلاگردن رسیدند. آنها چند کوله پشتی و تعدادی وسایل دیگر را یافتند و احتمال دادند متعلق به افراد گمشده باشد. مردی که موضوع را به ما اطلاع داده بود با دیدن این وسایل، کوله پشتی برادرش را شناسایی کرد.رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل تصریح کرد: امدادگران اطمینان یافتند افراد گمشده از همین مسیر حرکت کرده‌اند. نزدیک ظهر شنبه امدادگران در ادامه مسیر با چاه قدیمی در جنگل که ۹ متر عمق داشت، روبه‌رو شدند. آنها احتمال دادند افراد گمشده به این چاه افتاده باشند، به همین دلیل موضوع را به پلیس اطلاع داده و به عملیاتشان ادامه دادند.

نیکزاد اضافه کرد: من هم همراه یک گروه هفت نفره از امدادگران هلال‌احمر به گروه شش نفره قبلی ملحق شدم. امدادگران پس از ورود به چاه متوجه بوی نامطبوعی از داخل آن شدند و مشاهده کردند تونلی چهار متری داخل آن حفر شده است. در ادامه همکارانمان که داخل تونل چاه رفته بودند، جسد سه مرد را به فاصله کمی از یکدیگر پیدا کردند.

وی گفت: پس از این که اجساد دو مرد میانسال و یک مرد ۶۰ ساله خارج شد، با هماهنگی قضایی و در حضور ماموران انتظامی اجساد توسط امدادگران هلال‌احمر به روستای الیمستان و سپس به پزشکی قانونی انتقال یافت. این عملیات ۱۴ ساعت طول کشید .تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌داد، اجساد متعلق به مرد گمشده و دو نفر از دوستانش است اما از نفر چهارمی که با آنها بوده، خبری نیست. جست‌وجوی پلیس آگاهی شهرستان آمل برای یافتن این مرد که از این سفر مرگبار نجات یافته و گریخته است، ادامه دارد.علی طالبی، دادستان شهرستان آمل نیز درباره مرگ این سه نفر در چاه جنگلی به ایسنا گفت: همراه اجساد این سه مرد وسایل حفاری غیرمجاز، دستگاه گنج‌یاب و دو دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شده است. در تحقیقات اولیه مشخص شد یکی از این افراد سرکرده یک باند حفاری غیرمجاز بوده که سابقه زندانی شدن و محکومیت داشته و از دو سال پیش تحت تعقیب پلیس و مراجع قضایی بوده است .وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد یکی از افراد با چراغی به درون چاه رفته و از آنجا که دستگاه تهویه هوای ضعیفی همراه داشته؛ جان خود را از دست می‌دهد و دو نفر دیگر برای نجات او به داخل چاه رفته‌اند که بر اثر متصاعد شدن گاز دچار گازگرفتگی شده و فوت می‌کنند. هنوز درباره علت مرگ مطمئن نیستیم و با اعلام نظر پزشکی قانونی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد. با توجه به این که یکی از متهمان فراری است، فرضیه مرگ عمدی این افراد نیز در دست بررسی است. همچنین هنوز مشخص نیست چیزی از این حفاری غیرمجاز به دست آمده است یا نه؟ نظریه پزشکی قانونی تا یک هفته آینده به دستمان می‌رسد و در این باره نظر نهایی را اعلام خواهیم کرد.

قربانیان، مرگ خود را پیش بینی کرده‌ بودند

بخشدار امامزاده عبدالله آمل هم در این باره گفت: تجهیزات جست‌وجوی گنج و کندن زمین، کنار چاهی که جسد این سه نفر در آن قرار داشت پیدا شد.

یحیی عسگری‌پور ادامه داد: قربانیان که دو نفر تهرانی و یک نفر آملی هستند، پیش از عزیمت به منطقه جنگلی الیمستان به خانواده‌هایشان گفته بودند که به این منطقه می‌روند و در صورت طولانی شدن سفرشان، در منطقه الیمستان به دنبالشان بگردند. با توجه به این که چندین مورد سابقه گم‌شدن افراد غیربومی در این منطقه پیش از این وجود داشته، شاید این افراد احتمال گم شدنشان را در جنگل پیش‌بینی کرده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا