عناوین اخبار

پیش بینی خرید ۱۰میلیون تن گندم از کشاورزان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا ،علی قنبری روز سه شنبه در آیین معرفی مدیر عامل جدید شرکت غله و بازرگانی منطقه ۲ کشور در ساری گفت که گندم مورد نیاز کشور نیز ۱۰ میلیون تن است که با تحقق این میزان خرید ، دیگر امسال واردات گندم نخواهیم داشت .
وی افزود : در زمان حاضر کشور به هشت میلیون تن گندم برای خبازی ها و دو میلیون تن هم برای مصرف صنعتی نیاز دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از وجود شش میلیون تن گندم ذخیره در کشور نیز خبر داد و گفت که در سال زراعی جاری ۱۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید گندم از کشاورزان تامین شده است.
** تاکید بر تولید آرد و نان مرغوب
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران همچنین بر ضرورت تولید آرد و نان مرغوب در کشور تاکید کرد و گفت : اکنون بیش از نیاز ، ظرفیت تولید آرد در کشور وجود دارد و همین وضعیت نیز سبب ایجاد مشکل برای کارخانه های آرد کشور شده است .
قنبری افزود : با توجه به اینکه دولت برای خرید گندم یارانه می پردازد ، نمی توانیم ظرفیت های اضافی کارخانه های آرد را با تبدیل بیشتر گندم یارانه ای به آرد ، پر و آرد را صادر کنیم .
وی ادامه داد : دولت همچنین قادر به کمک مستقیم به کارخانه های آرد بابت خالی ماندن ظرفیتشان نیست ، ولی بخش خصوصی می تواند با واردات گندم و تبدیل آن به آرد و سپس صادرات آن ، از این ظرفیت خالی کارخانه ها استفاده کند.
در این مراسم ابوالحسن سلامی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت غله و بازرگانی منطقه ۲ کشور شامل استان های مازندران ، گلستان و سمنان معرفی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا