پیشخوانعناوین اخبار

زبان بدن را بفهمیم وبا زبان بدن موفق شویم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری هافینگتون پست، «امی کادی» که اکنون به عنوان محقق روانشناس در دانشگاه هاروارد کار می کند، محور مطالعاتش را بر زبان بدن مثبت متمرکز کرده است.
وی می گوید افرادی که از زبان بدن مثبت استفاده می کنند، دوست داشتنی تر، صلاحیت دار، متقاعدکننده تر و برخوردار از هوش عاطفی بیشتری هستند.
زبان بدن مثبت از جمله شامل تماس چشمی متناسب، تعامل فعالانه – شنیدن و ژست های هدفمندی است که پیام شما را به خوبی منتقل کنندند.
به واقع، بکارگیری زبان بدن مثبت، رفتارتان را تغییر می دهد.
امی کادی در جریان بررسی ها و تحقیقاتش متوجه شد که تغییر ارادی و عمدی زبان بدن بطوریکه ماهیت آن مثبت باشد، رفتار را بهبود می بخشد زیرا روی هورمون های بدن تاثیر می گذارد. به واقع، روند آن به شرح ذیل است:
الف – زبان بدن مثبت، تستوسترون را افزایش می دهد. تستوسترون صرفا هورمون مرتبط با ورزش و رقابت نیست، بلکه اهمیتی فراتر دارد.
این هورمون در هر دو جنس زن و مرد موجب افزایش اعتماد می شود و در نتیجه شما را در نظر دیگران ارزشمندتر و مثبت نشان می دهد.
مطالعه امی کادی نشان می دهد که زبان بدن مثبت سطوح تستوسترون در بدن را ۲۰ درصد افزایش می دهد.
ب – کورتیزول را کاهش می دهد. کورتیزول یک هورمون استرس و مانعی در برابر حسن عملکرد افراد است و در درازمدت تاثیرات منفی روی سلامتی دارد.
کاهش سطح کورتیزول، استرس را به حداقل می رساند و به شما امکان می دهد که بویژه در شرایط دشوار و چالشی شفاف تر بیاندیشید.
براساس نتیجه این مطالعه، زبان بدن مثبت سطح کورتیزول را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.
ج – گرچه کاهش کورتیزول و افزایش تستوسترون به خودی خود بسیار موثر هستند، اما در کنار هم، آمیزه بسیار موثری را ایجاد می کنند که نوعا در صاحبان قدرت دیده می شود. این آمیزه موجب اعتماد و شفافیت ذهن می شود که شرایط ایدآلی برای تصمیم و اقدام در ضرب الاجل های کوتاه مدت، تصمیم گیری های دشوار، و حجم بالای کار است.
افرادی که بطور طبیعی سطح تستوسترون در آنها بالا و کورتیزول پایین است، تحت فشارهای مختلف مقاوم هستند. در این میان، اگر شما به طور طبیعی از چنین نعمتی برخوردار نیستید، می توانید با بکارگیری زبان بدن مثبت، خود را در این شرایط قرار دهید.
د – شما را محبوب می کند. در مطالعه ای که در دانشگاه تافتس انجام شد، شرکت کنندگان در مطالعه قطعات تصویری و بدون صدا از نحوه برخورد تعدادی پزشک با بیماران را مشاهده کردند و موفق شدند صرفا به واسطه زبان بدن پزشکان، به درستی حدس بزنند که محبوبیت کدام یک از آنها نزد بیماران بیشتر است.
زبان بدن فاکتور مهمی در تلقی دیگران از شما است و می تواند موثرتر از لحن صدا و حتی بیانات شما باشد.
فراگیری زبان بدن مثبت شما را نزد دیگران محبوب و معتمدتر می کند.
ه – شما را صلاحیت دار نشان می دهد. در مطالعه ای که در دانشگاه پرینستون انجام شد، پژوهشگران دریافتند که یک کلیپ بسیار کوتاه از نامزدهای نمایندگی در مجلس سنا و و یا تصدی کرسی فرمانداری در آمریکا به افراد امکان داد که به طور دقیق بتوانند سرنوشت انتخاباتی هر یک از نامزدها را پیش بینی کنند.
زبان بدن مثبت ابزاری قدرتمند در مذاکرات حتی مجازی است. بی تردید زبان بدن نقش مهمی در توانایی شما برای متقاعد کردن دیگران به درستی طرز تفکرتان دارد. محققان با بررسی این امر در ارتباطات مجازی متوجه شدند که زبان بدن در یک ویدیو کنفرانس نقش مهمی را در نتیجه مذاکرات ایفا کرد.
و – هوش عاطفی را افزایش می دهد. توان شما برای انتقال موثر احساسات و ایده هایتان محور هوش عاطفی تان است. افرادی که زبان بدن آنها منفی است، تاثیری مخرب روی اطرافیان دارند. تلاش برای ارتقای زبان بدن تاثیر زیادی روی «آی کیو» – ضریب هوشی – شما دارد.
– اغلب گمان داریم که زبان بدن نتیجه رفتار ما و یا نوع احساس ما است. این امر صحیح است اما روانشناسان خلاف این حقیقت را نیز ثابت کرده اند.
تغییر زبان بدن، رفتار را نیز تغییر می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا