عناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

صادرات روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت به اروپا/ذخیره نفت روی آب نداریم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، سیدمحسن قمصری روز جمعه در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت نفت برگزار شد، در پاسخ به ایرنا افزود: پیش از تحریم صادرات نفت ایران به اروپا ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه بود که امیدواریم میزان آن در ماه های آینده از سطح پیش از تحریم فراتر رود.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره امضای قراردادهای بلندمدت و یکساله با شرکت های اروپایی گفت: تاکنون با شرکت توتال فرانسه، سپ سا هلنیک یونان و شماری از شرکت های ایتالیایی قراردادهای فروش نفت امضا شده است.
این مقام شرکت ملی نفت ادامه داد: قراردادهایی که در پساتحریم برای فروش نفت به امضا رساندیم هیچ کدام به صورت تک محموله نیست بلکه در قالب قراردادهای بلند مدت انجام می شود.
قمصری اضافه کرد: البته براساس توافق، قرار شده بود یک یا دو محموله اول به صورت تک محموله تحویل خریداران شود تا در صورت مناسب بودن، به صورت قراردادهای سالانه ادامه یابد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره نفتکش های حامل نفت ایران گفت: محموله هایی که به اروپا حمل می شود توسط نفتکش های غیرایرانی صادر می شود و تنها محموله های نفتی به ترکیه را توسط نفتکش های ایرانی تحویل می دهیم.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت درباره ذخایر نفت و میعانات گازی بر روی آب نیز اظهار داشت: ایران اکنون ذخیره نفت روی آب (نفتکش) ندارد. البته چند محموله میعانات گازی وجود دارد که آماده صادرات است.
این مقام شرکت ملی نفت یادآور شد: صادرات نفت ایران از یک به دو میلیون بشکه در روز افزایش یافته و طبیعی است که برای صادرات همه آنها نفتکش در اختیار نداشته باشیم.
قمصری درباره میزان صادرات میعانات گازی نیز گفت: روزانه ۵۰۰ هزار بشکه از این محموله ها به بازارهای هدف صادر می شود.
وی درباره صادرات گازوئیلی هم افزود: بیشتر محموله های گازوئیل ما به دلیل نوع کیفیت به کشورهای آفریقایی حمل می شود.

** واردات روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین به کشور
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت درباره واردات بنزین نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است که این محموله ها از کشورهای آسیایی بوده است.
قمصری درباره همکاری با شرکت ویتول سوئیس نیز مطرح کرد: ایران به این شرکت گازوئیل و سایر فرآورده های نفتی را تحویل و در مقابل بنزین می گیرد. البته تهاتر بین صادرات فرآورده های نفتی و واردات بنزین با این شرکت انجام نمی شود و هزینه ها به طور کامل تسویه می شود.
وی درباره افزایش تولید نفت ایران به روزانه ۲٫۵ میلیون بشکه در ماه های آتی گفت: دسترسی به این هدف به شرایط بازار و میزان تولید ایران بستگی دارد.
بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور هزار و ۹۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا