پیشخوانعناوین اخبار

تعداد درس‌های تاثیرگذار در معدل کنکور به‌تدریج افزایش می‌یابد/ تصمیم‌گیرنده، سازمان سنجش است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازخانه ملت ،عبدالوحید فیاضی با اشاره به رأی مثبت مجلس به کلیات اصلاحیه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و وظایف آموزش و پرورش در رعایت عدالت آموزشی، گفت: اجرای قانون اعمال شرط معدل در کنکور مشروط بر این است که آموزش و پرورش امتحانات نهایی را به صورت استاندارد برگزار کند و در غیر این صورت نمی‌توان شرط معدل را در کنکور اعمال کرد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای دیوان عدالت اداری ابهامی به وجود آمد و اصلاحیه مجلس به منظور شفاف‌سازی قانون بود، افزود: با اصلاحیه اعمال شده، تاثیر شرط معدل تدریجی خواهد بود و یکباره اعمال نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته جاری پیشنهادات دیگری در این زمینه به رأی گذاشته خواهد شد، به شبهه ایجاد شده برای دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: مشکل در ابتدای امر پیچیده نبود بلکه دست‌هایی آن را دامن زدند و پای موسسات کنکور در میان بود که موضوع را پررنگ و فضای جامعه را متشنج کردند.

فیاضی افزود: این موسسات به دنبال حذف قانون شرط معدل بودند اما مجلس زیر بار این مسئله نرفت و تنها ایرادهای قانون را از بین برد تا دانش‌آموزان ضرر نبینند.

وی در ادامه توضیح داد: به موجب این قانون؛ نمره‌های تعدادی از درس‌های دوره متوسطه دوم و پیش‌دانشگاهی که امتحانات‌شان مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری ازسوی وزارت آموزش و پرورش به صورت نهایی، سراسری و استاندارد و بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده است؛ به تدریج تعداد درس‌های مرتبط در هر گروه آزمایشی به کل دوره‌های فوق‌الذکر تعمیم پیدا خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا