شهر و جامعهعناوین اخبار

جذب ناظر افتخاری در سامانه “۱۹۷” پلیس اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سرهنگ” غلامرضا شهریاری” رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: یکی از مواردی که دفتر نظارت همگانی بازرسی فرماندهی انتظامی استان به وسیله آن نسبت به بهبود وضعیت و عملکرد کارکنان پلیس اقدام می کند استفاده از ناظران افتخاری است.
وی با بیان اینکه هم اکنون دو هزار ناظر افتخاری در کل استان با سامانه “۱۹۷” همکاری می کنند اظهار داشت: هرشهروندی که نسبت به وضعیت محله خود حساس بوده و علاقمند به همکاری و مشارکت در ارتقای امنیت و تقویت ماموریت های پلیس است می تواند به دفتر سامانه ۱۹۷ واقع در خیابان بزرگمهر جنب کلانتری ۱۴ مراجعه و یک کد ویژه دریافت و به عنوان ناظر افتخاری همکاری خود را با پلیس شروع کند.
وی در خصوص وظایف ناظران افتخاری ۱۹۷ به خبرنگار ما گفت: این افراد هر خبری که به حوزه ماموریت نیروی انتظامی مربوط می شود و یا اطلاعاتی در مورد تحرک مجرمان و خرده فروشان مواد مخدر دارند را می توانند به وسیله کد ویژه ای که به آنها داده می شود به این سامانه گزارش نمایند.
این مقام مسئول ، تماس های ناظران افتخاری در سال گذشته را باعث کشفیات پلیس در زمینه سرقت، مواد مخدر و دستگیری متهمان تحت تعقیب و… عنوان کرد و گفت: اخباری که از طرف ناظران به سامانه ۱۹۷ ارائه می شود بلافاصله به پلیس تخصصی و یا حوزه انتظامی مربوطه ارجاع داده می شود و اقدامات لازم بر روی آنها انجام می گیرد و قطعاً خبری که از ناحیه این سامانه به یگان مربوطه ارجاع شود بدون فوت وقت به آن رسیدگی خواهد شد.
شهریاری، یکی دیگر ازوظایف ناظران را ارائه پیشنهاد در حوزه نظم و امنیت شهر یا محله ، انتقاد و یا تقدیر از عملکرد ماموران پلیس عنوان کرد و گفت: یکی ازاهداف پلیس اصفهان از جذب ناظران افتخاری، ارتقای عملکرد پلیس و بهبود وضعیت نظم و امنیت و ترافیک شهر از طریق مشارکت مردمی است.
وی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم صحت اخبار از سوی ناظران چه اقدامی صورت می گیرد گفت: هر ناظری که تاشش ماه با سامانه ۱۹۷ همکاری ننماید و یا خبرناصحیحی را به پلیس ارائه و باعث بروز مشکلاتی در سامانه شود بطور خودکار از سامانه حذف می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا