پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آغاز جشنهای شعبانیه در حرم مطهر امام رضا(ع)

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، حرم مطهر امام رضا(ع) به عنوان کانون معنویت جهان تشیع در شب میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) میعادگاه زائران و مجاوران از دور و نزدیک برای بستن میثاق دوباره بود.
به همین مناسبت صحن و سرای آستان ملائک پاسبان رضوی آذین بندی و به خوشبوترین گلها آراسته و به دل انگیزترین عطرها معطر شده است.
همچنین حرم مطهر امام رضا(ع) میزبان زوجهای جوانی است که از اقصی نقاط کشور به حرم قدسی آمده اند تا در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) پیوند خود را جشن بگیرند؛ از این رو در شب میلاد حضرت امام حسین(ع) عقد ازدواج زوجهای متعددی در این مکان مقدس جاری شد.
مراسم محوری جشن شب میلاد امام حسین(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد و ذاکران اهل بیت(ع) با مولودی خوانی و مدیحه سرایی، رنگ و بوی معنویت را در این صحن و سرا چندین برابر نمودند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی می گوید به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه جشنهای باشکوهی در هفت نوبت در بارگاه منور رضوی به مناسبت میلاد امام حسین(ع)، میلاد ابوالفضل العباس(ع) و میلاد امام سجاد(ع) برگزار می شود.
حجت ‌الاسلام سیدجلال حسینی افزود: این جشنها تا ۲۳ اردیبهشت در رواقهای مختلف بارگاه منور رضوی برگزار می شود که ویژه برنامه های روزانه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و ویژه برنامه های شبانه از ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.
وی مولودی خوانی، مدیحه سرایی، شعرخوانی گروههای تواشیح و همخوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، سخنرانی کارشناسان مذهبی در تشریح سیره اخلاقی ائمه معصومین(ع)، برنامه های قرآنی در دارالقرآن حرم مطهر، چندین محفل ختم قرآن کریم، مسابقات فرهنگی و قرآنی مختلف برای زائران را از ویژه برنامه های جشنهای اعیاد شعبانیه برشمرد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: این برنامه‌ ها برای عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی بوده و همگان می توانند از این برنامه ‌های معنوی و نورانی بهره مند شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا