شهر و جامعهعناوین اخبار

تولید روزانه ۱۰۰۰ تُن زباله در شهر اصفهان/ تنها ۱۲ درصد از پسماند خشک جمع‌آوری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، امیرحسین کمیلی اظهار کرد: ۳۵ درصد از پسماندهای تولید شده در شهر اصفهان پسماندهای خشک است که قابلیت بازیافت و تبدیل به ماده و انرژی را دارد.

وی با بیان اینکه بقیه پسماندهای خشک به دلیل سهل‌انگاری یا عدم اطلاع کافی برخی از شهروندان وارد پسماند تَر شده و بخشی از آن از میان می‌رود، تصریح کرد: بخشی از این اقلام قابل بازیافت در کارخانه پردازش و تولید کود آلی شهرداری اصفهان مجددا تفکیک می‌شود و بخش قابل توجهی از آن به دلیل ترکیب با پسماند تر متاسفانه از بین می‌رود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، کاغذ و مقوا، ضایعات فلزی و الکترونیکی، شیشه و انواع پلاستیک را اقلام قابل بازیافت برشمرد و بیان کرد: عدم تفکیک این مواد از پسماند تر از یک سو سرمایه‌های عظیم ملی را از میان می‌برد و از سوی دیگر با ورود آنها به کود آلی سبب آلودگی خاک، آب و هوا می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از عناصر خطرناک پس از ورود به خاک از طریق گیاهان به چرخه مواد غذایی وارد شده و سلامت مواد غذایی را از میان می‌برند.

کمیلی با اشاره به اینکه در ماه‌های پیش رو شاهد تبلیغات فرهنگی با محوریت تفکیک پسماند تر و خشک در شهر خواهیم بود، ادامه داد: شهروندان باید نسبت به مدیریت زباله‌های خانگی و تفکیک پسماند تر و خشک حساسیت ویژه‌ای داشته و برای حفظ سلامت خود و آیندگان و پرهیز از اسراف و اتلاف سرمایه‌های قابل برگشت، به این کار مبادرت ورزند.

وی با تاکید بر اینکه مطابق با میانگین متعارف، میزان جمع‌آوری مواد بازیافتی از رقم ۱۲ درصد تا حدود  ۲۰ درصد قابل افزایش است، افزود: امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم و اجرای برنامه‌های آموزشی این امر محقق شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا