پیشخوانعناوین اخبار

المپیک ۲۰۱۶ ریو متوقف می شود/ مرگ هزاران نفر در صورت برگزاری المپیک در ریو

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه شمار زیادی از ورزشکاران طراز اول جهان نسبت به بروز ویروس زیکا در برزیل و در طول بازی های  المپیک ۲۰۱۶ ابراز نگرانی کردند،حال دانشمندان نیز بر این نگرانی صحه گذاشتند و برگزاری رقابت های را در چنین شرایطی با تبعات گسترده جهانی  همراه دانسته اند.

امیر عطاران پرفسور دانشگاه اتاوا در این خصوص گفت: ویروس زاکا به سرعت انتشار می یابد و کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد، در جائیکه ویروس های عفونی زیادی مانند ایدز و سایر بیماری های جنسی قرار دارد ممکن است با آنها ترکیب شود و در نهایت منجر به بیماری های جدید شود و فاجعه انسانی بزرگی را در جایی که بیش از ۵۰۰ هزار توریست خارجی حضور دارند رخ می دهد.
همه ممکن است از یک نفر این ویروس را بگیرند اما در نهایت چند کشور و حتی چندین قاره را درگیر خود کند که از آن می توان به فاجعه بزرگ انسانی یاد کرد.
اما حال این سوال مطرح می شود آیا برگزاری رقابت ها در چنین شرایطی امکان پذیر است ؟پاسخ نیز ۱۰۰%منفی است،چرا که سلامتی عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد ،بنابراین روند آمارده سازی برای المپیک ریو باید هر چه سریعتر متوقف شود.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا