پیشخوانعناوین اخبار

رییس جدید صداوسیما کیست؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،علی‌عسکری متولد ۱۳۳۷، دارای دیپلم ریاضی، کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران و دکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهره‌برداری از دانشگاه علم و صنعت است. 

جریان تبدیل تلویزیون آنالوگ به دیجیتال در دوره‌ی معاونت او شکل گرفت و در یک دوره هم در اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس برتر انتخاب شد. 

در کارنامه دکتر عبدالعلی علی‌عسکری سابقه فعالیت‌های فرهنگی ضد رژیم پهلوی در دوران شاه نیز دیده می‌شود. در ۱۶ سالگی از سوی ساواک دستگیر شد. در دوران دانشجویی نیز به فعالیت و مبارزه علیه رژیم شاه ادامه داد و با برخی از همفکران خود اقدام به تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی و نظامی بر ضد رژیم پهلوی و تبعیت از امام (ره) و روحانیت کرد. در اوایل سال ۱۳۵۷ همراه با تعدادی از اعضای این گروه در شیراز دستگیر و به کمیته مشترک ضدخرابکاری و سپس به زندان‌های اوین و قصر منتقل شد و تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در زندان بود که با هجوم مردم به زندان، آزاد شد. 

دکتر علی‌عسکری در دروان جنگ در حوزه‌های مدیریتی صنایع هوا و فضا ورود پیدا کرد و سپس در سمت‌هایی چون مدیریت تهیه طرح‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرعامل بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاون آموزشی سازمان و رییس دانشکده صداوسیما، معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما، مشاور رییس قوه قضاییه، مشاور رییس سازمان صداوسیما به کار پرداخت. 

وی کتاب‌ها و مقالاتی نیز در حوزه‌های رسانه، مدیریت، فناوری نوین، تولید در کلاس جهانی و الگوی نظام اسلامی دارد. در عین حال عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیماست. 

پس از پذیرش استعفای محمد سرافراز، رییس قبلی سازمان صداوسیما به‌ عضویت در شورای‌عالی فضای مجازی منصوب شد. سرافراز پیش از انتصاب به ریاست سازمان صداوسیما، عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا