شهر و جامعهعناوین اخبار

روحیه آرمان خواهی لازمه تربیت دانش آموز انقلابی

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که در برخی کشورها مانند آمریکا رؤسای جمهورشان پس از انتخاب متعهد و ملزم به اجرای تعهدنامه سه ماده ای است که باید نسبت به دادن گزارش در پایان دوره خود اقدام نماید.

وی به سه بند این تعهد اشاره کرد و گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور، حفظ امنیت عمومی، سبک زندگی کشور متبوع از جمله این تعهدات است، حال این طرف ما نسبت به مسئولیتمان در قبال انقلاب چه وظیفه ای داریم و چگونه؟

حجت الاسلام و المسلمین قطبی در ادامه به بیان معنای عام و خاص انقلاب پرداخت و عنوان داشت: انقلابی که الآن مطرح می شود با انقلاب سال ۵۷ متفاوت است، انقلابی که در سال های ۴۲ تا ۵۷ که به سرنگونی رژیم پهلوی منجر شد و بر اساس آرمان ها و به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و همراهی مردم صورت گرفت انقلاب خاص بود و انقلابی که الآن مطرح است که ادامه جریان و کاروان و در افق پیشرو به منظومه  آن انقلاب است، انقلاب عام است.

وی به شاخصه های انقلاب اشاره و تصریح کرد: اوّلین شاخصی که با وجود آن می توانیم ادعای تربیت دانش آموز انقلابی داشته باشیم، آرمان خواهی است و در قدم اوّل باید روحیه آرمان طلبی را با روش های مختلف و تکنیک های مختلف در بچه ها زنده نگه داریم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دومین شاخص را دین مداری معرفی کرد و اظهار داشت: وقتی آرمان خواهی با دین گره خورد آن وقت منطق پیدا می کند، و آرمان خواهی اگر از آموزه های وحیانی باشد آن وقت جهت پیدا کرده و سازمند است و هرچه تدیّن بچه ها تقویت شود انقلابی تر خواهند بود.

وی حس مسئولیت پذیری و احساس مسئولیت را سومین شاخص بیان کرد و افزود: باید این حس در دانش آموزان تقویت شود و با شعله ور نمودن این حس زمینه های تربیت انقلابی را تقویت کرده ایم، حس مسئولیت نسبت به همکلاسی، معلم و حتی نسبت به غیر مسلمانانی که مورد ظلم واقع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی شاخص ساده زیستی که روح انقلاب ما ساده زیستی بود به عنوان چهارمین شاخص عنوان کرد و گفت: تلاش علمی و جهاد علمی به عنوان پنجمین شاخص مطرح است و امروزه پیشرفت های غربی ثمره تلاش علمی و جهاد علمی آن هاست و همین نکته نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده و هست، و آن جایی که بحث دانش بنیان را مطرح می نمایند و بقای انقلاب و رسیدن به تمدن اسلامی را نیازمند کار علمی می دانند.

وی در ادامه به شاخص ششم اشاره کرد و گفت: تا زمانی که دشمن ستیزی باشد انقلاب پایدار است، دشمن دشمن است و فرقی نمی کند چه کسی و در کجا باشد ممکن است مخفیانه باشد و لازمه این امر بصیرت افزایی است که باید دردانش آموزان انجام پذیرد.

رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن شاخص هفتم و پایانی را بیان کرد و اظهار داشت: حس آفرینش گری وخلاقیت که امروزه اگر در فن آوری به رتبه خوبی در جهان برسیم بقیه کشورها که با ما فاصله دارند نیازمند ما خواهند بود و آفرینش گری صرفاً این نیست که فردا چیز جدیدی ابداع کنیم بلکه نقطه آغاز این امر خلاقیت است که می تواند در کارهای جزئی و کوچک نیز اتفاق بیفتد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا