عناوین اخبار

سفید کردنِ بدون دردسر دندان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، محصولات سفید کننده دندان بیش از هر چیزی شامل مواد شیمیایی هستند که به خود دندان آسیب می‌رسانند. بنابراین باید راه‌حلی را میان محصولات طبیعی جست تا بتوان از آن طریق از عواقب محصولات صنعتی همچون حساسیت دندان، آسیب به لثه‌ها، مات شدن رنگ دندان و حتی دندان درد دوری کرد.

در ادامه قصد داریم دو روش را به شما معرفی کنیم که می‌تواند در سفید کردن دندان و همچنین تقویت لثه‌ها به کمکتان بیاید.

روش اول: خمیردندان زردچوبه‌ای
در این روش کاملا ساده کافی است کمی زردچوبه، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و کمی هم روغن نعناع را با هم داخل ظرفی کوچک ترکیب کنید. زردچوبه به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبیِ خود می‌تواند دندان درد را از بین ببرد. بنابراین این ترکیب علاوه بر سفید کردن دندان، به تقویت لثه‌ها و از بین بردن عفونت‌های دهان و دندان نیز کمک می‌کند.

زمانی که این سه ماده به خوبی با هم ترکیب شدند، آن را روی مسواک ریخته و به جای خمیردندان از آن استفاده کنید. با این کار، دیگر نگران فلوراید موجود در خمیردندان‌های شیمیایی نباشید. در آخر نیز می‌توان به خواص روغن میخک در ساکت کردن دندان درد اشاره کرد که از آن هم می‌توان به دلخواه در این ترکیب استفاده کرد.

روش دوم: سفید کننده خانگی دندان
این روش می‌تواند به شما در رسیدن به یک لبخند هالیوودی کمک کند. این کار را البته در مطب دندان پزشک نیز می‌توان انجام داد، اما باید قبول کرد که بی‌آسیب و ارزان نیست.

در این روش، شما با حداقل هزینه می‌توانید به یک ترکیب خوب دسترسی پیدا کنید که پس از چند بار استفاده اثر خود را نشان می‌دهد.

برای این ترکیب به یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک عدد لیمو ترش و یک مسواک معمولی نیاز دارید. در ابتدا، جوش شیرین را داخل ظرفی ریخته و لیمو ترش را روی آن نگه دارید و فشار دهید تا آب آن خارج شوید. سپس ترکیب به دست آمده را کاملا مخلوط کرده تا ترکیبی یک دست ایجاد شود. کمی صبر کنید تا حباب‌های به وجود آمده متوقف شوند. سپس آن را روی مسواک ریخته و مانند همیشه دندان‌های خود را مسواک بزنید.
منبع :فرادید
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا