شهر و جامعهعناوین اخبار

کنگره ملی بزرگداشت امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل در ۶ خرداد ماه برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل در جوار حرم مطهر ایشان نشستی را با مدیر آستان و جمعی از مسئولان برگزاری این کنگره برگزار کرد و پس از ارزیابی های به عمل آمده زمان برگزاری این بزرگداشت با کمی تغییر روبرو شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این نشست مقرر شد تا این کنگره در روز پنجشنبه ۶ خرداد ماه و در دو بخش برگزار شود که بخش علمی و افتتاحیه آن در صبح پنجشنبه و در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) شهر مقدس قم برگزار گردد و بخش اختتامیه این کنگره نیز در بعدازظهر همان روز در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم در شهر آران و بیدگل برگزار می شود.

دبیر کنگره ملی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل در ادامه افزود: هدف از برگزاری این کنگره بررسی شخصیت، مقام و منزلت والای حضرت محمد هلال بن علی(ع) می باشد که برگزاری این کنگره در راستای سیاست های سازمان اوقاف و امور خیریه و در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی صورت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه بیان کرد: معرفی و آشنایی بیشتر مردم با این امامزاده واجب‌التعظیم، در همایش مذکور در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین از نظرات و رهنمودهای مراجع عظام تقلید در این زمینه، یکی از راهکارهای سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: یکی از دلایل عمده ای که در برگزاری این همایش تغییر ایجاد شد آن بود که با توجه به نزدیک بودن افتتاح دور جدید مجلس خبرگان رهبری بسیاری از علما و اندیشمندان نمی توانستند در این کنگره حضور داشته باشند و بر این اساس نیز با نظر ستاد برگزاری کنگره این تصمیم اتخاذ شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در پایان گفت: در این کنگره علما و چهره های شناخته شده علمی حضور دارند و عموم مردم نیز می توانند به صورت رایگان در هر دو بخش این کنگره ملی حضور داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا