عناوین اخبار

۲۱ بانوی فعال قرآنی تجلیل می شوند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،معصومه فرزانه عصر شنبه در نشست خبری هفتمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی با اشاره به تاثیر حضور بانوان در فعالیت های قرآنی افزود: بانوان تاثیر زیادی در گفتمان سازی قرآنی و ظهور حضرت حجت (عج) دارند.

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری همواره تاکید بسیاری بر حضور بانوان در عرصه های قرآنی دارند.
فرزانه گفت: به کمک سازمان تبلیغات اسلامی ۱۵۰ بانوی فعال قرآنی بین المللی شناسایی شدند که از این تعداد ۹ بانو تجلیل خواهند شد.
دبیر هفتمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی درخصوص روش انتخاب بانوان فعال قرآنی ایرانی نیز افزود: ۶۰۰ بانوی فعال قرآنی از سراسر کشور را شناسایی کردیم که ۱۲ نفر از این افراد تجلیل می شوند.
وی در خصوص روش انتخاب این افراد گفت: دو سوم این بانوان را از طریق خود اظهاری انتخاب کردیم و این افراد با پر کردن فرم هایی درخصوص فعالیت های قرآنی شان در سایت سازمان اوقاف در این طرح شرکت کردند که پس از داوری ها و بررسی های مختلف ۱۲ بانوی فعال قرآنی انتخاب شدند.
این مسوول قرآنی در ادامه درخصوص شاخص های انتخاب این افراد گفت: بانوانی که در حوزه وقف فعال بودند و یا فرزندان حافظ قرآن بودند از جمله بانوان برگزیده فعال قرآنی هستند.
دبیر هفتمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در ادامه از تکریم خانواده های شهدای فاجعه منا در هفتمین همایش تجلیل از بانوان قرآنی نیز خبر داد و گفت: قرار است از خانواده های گرانقدر شهدای منا تجلیل شود تا بتوانیم بازخوانی درستی از شخصیت این شهدا داشته باشیم.
هفتمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در حاشیه سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار می شود.
در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ۱۳۰ شرکت کننده از ۷۵ کشور دنیا در دو بخش حفظ کل قرآن و قرائت حضور دارند.
این دوره از رقابت ها که از ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز شده تا ۲۸ ماه جاری ادامه خواهد داشت.
برای نخستین بار در این دوره از رقابت های قرآنی روشندلان حافظ قرآن نیز حضور دارند.
پس از پایان این رقابت ها شرکت کنندگان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا