دسته‌بندی نشده

طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات آمریکا علیه ایران؛ در راستای ارتقای شأن، جایگاه و منزلت مردم ایران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی،در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی دوفوریت طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی که از سوی ابراهیم کارخانه ای پیشنهاد داده شد، نمایندگان موافق و مخالف قید دوفوریت، دلایل خود را بیان کردند.

نکو: باید میزان و ابعاد خسارات وارد شده توسط آمریکا به مردم ایران مشخص شود

ابراهیم نکو به‌عنوان نماینده مخالف دوفوریت طرح مذکور گفت: دلسوزی و پیگیری نمایندگان ملت در مورد اموال ایرانیان و جنایات رخ داده توسط آمریکا قابل تقدیر است و این طرح پیش از این باید در صحن علنی مجلس مطرح و مورد پیگیری قرار می‌گرفت.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از کلیات طرح پیشنهادی افزود: مخالفت بنده با طرح پیشنهادی آقای کارخانه‌ای درخصوص دوفوریتی آن است. می‌بایست پیش از تصویب دوفوریت این طرح، میزان و ابعاد خسارات وارد شده توسط آمریکا به مردم ایران مشخص شود.

وی در ادامه تصریح کرد: خسارات کودتای ۲۸ مرداد، خسارات جنگ تحمیلی، خسارات ترور و شهادت هموطنان ایرانی و قراردادهای ننگین بیشماری که در زمان حکومت پهلوی تحمیل شده بود، باید مورد بررسی قرار گیرد. پیشنهاد من این است که پیش از تصویب دوفوریتی  این طرح، در کمیته مشترک دولت و مجلس، میزان خسارات وارده برآورد شود چراکه تصویب طرح بدون آنکه قابلیت اجرایی داشته باشد، در شأن این موضوع مهم نیست.

افضلی فرد: قصور در برابر استکبار جهانی برای جمهوری اسلامی آسیب‌زاست

مصطفی افضلی فرد به‌عنوان نماینده موافق دوفوریت طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی گفت: استکبار جهانی، عظمت، شکوه و اقتدار ایران را هدف قرار داده است لذا برآورد خسارات وارده توسط آمریکا به ایران موضوعی است که توسط کارشناسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و طرح پیشنهادی قابلیت اجرایی شدن دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قصور در برابر استکبار جهانی برای جمهوری اسلامی آسیب‌زا است. ما هر قدم که عقب برویم، آنها ۱۰ قدم به جلو خواهند آمد. استکبار جهانی زمانی راضی می‌شود که ما پیرو آنها باشیم. عمده‌ترین خصلت استکبار جهانی این است که آنها پایبند هیچ عهد و قراری نیستند.

وی تصریح کرد: مطابق ماده ۲۱۰ برنامه توسه کشور، وزارت امور خارجه ملزم است تمهیدات لازم را در جهت صیانت از منافع مردم ایران فراهم کند؛ آیا در مورد دست درازی آمریکا، اقدامات لازم صورت گرفته است یا به صورت انفعالی برخورد کرده‌ایم. مقام معظم رهبری طبق اصل ۱۱۰قانون اساسی در نامه به رئیس جمهور بیان داشتند که آمریکا هیچ رویکردی را جز خصومت و دشمنی علیه مردم ایران دنبال نمی‌کند. طرح دوفوریت طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی هدیه‌ای ارزشمند در راستای ارتقای شأن، جایگاه و منزلت مردم ایران است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا