شهر و جامعهعناوین اخبار

امروز تمام ایران با سوریه خواهرخوانده است/ از جنگ ناجوانمردانه در سوریه رنج می‌بریم

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با جمعی از نخبگان کشور سوریه ضمن معرفی کاملی از استان و شهر اصفهان در پاسخ به درخواست‌های این جمع که مطالبات مختلفی را در حوزه‌های مدیریت شهری و نحوه اصولی اداره شهر برای الگوبرداری از شهرداری اصفهان داشتند، با اشاره به جنگ سوریه اظهار کرد: ما در ایران و اصفهان از اینکه چنین جنگ ناجوانمردانه‌ای در کشور سوریه رقم خورده بسیار ناراحت و غمگین بوده و از این مسئله رنج می‌بریم.

وی در ادامه با توضیحی پیرامون نحوه انتخاب شهردار، تصریح کرد: مردم اصفهان و ایران منتخبین خود را با رای‌گیری به شورای شهر که شورایی محلی است، می‌فرستند و اعضای این شورا نیز شهردار را انتخاب می‌کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به نحوه درآمد و هزینه‌کرد شهرداری‌ها، افزود: درآمد شهرداری از خود مردم همان شهر به دست آمده و با تصویب شورای شهر برای خود مردم نیز هزینه می‌شود، شهرداری ها در ایران خودکفا هستند و کمکی از سوی دولت به آنها پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری‌ها مانند قوه مقننه و قوه مجریه در کشور عمل می‌کنند، گفت: هر شهرداری دارای مناطق و سازمان‌های مختلف بوده که زیر نظر شهردار هستند.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم که نه تنها پس از پایان جنگ بلکه هم‌اکنون نیز به کشور سوریه در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری کمک کنیم و در این راستا معاونت آموزش و پژوهش شهرداری اصفهان می‌تواند آموزش‌های لازم را در زمینه‌های مختلف در اختیار شما قرار دهد.

وی اضافه کرد: قرار بود در گذشته شهر حلب به عنوان یکی از شهرهای خواهرخوانده اصفهان انتخاب شود که به دلیل وقوع جنگ این امر میسر نشد اما باید بگویم هم‌اکنون تمام شهرهایمان با شهرهای سوریه خواهرخوانده محسوب می‌شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ما در کشورمان بیش از ۳۶۰ نوع صنایع دستی داریم، تصریح کرد: در شهر اصفهان نیز بیش از ۱۹۶ نوع صنایع دستی وجود دارد که بسیاری از آنها از اصالت یونسکو برخوردار هستند.

وی ادامه داد: اصفهان سال گذشته در صنایع دستی ثبت جهانی شده و در این زمینه آماده هستیم آموزش‌های لازم را به هنرمندان سوری ارائه دهیم.

جمالی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه گفتمان دانش‌محوری را در شهر دنبال می‌کنیم، افزود: اصفهان به سمت شهر هوشمند شدن حرکت کرده و بسیاری از کارها در زمینه‌های مختلف به صورت هوشمند و مکانیزه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: رویکرد ما داشتن اصفهانی پاک، طیب، سرسبز و الگو برای سایر شهرها است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا