شهر و جامعهعناوین اخبار

پرداخت زکات به فقرا از تاکیدات دین مبین اسلام است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گسترانو به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان؛ امام جمعه نایین در جلسه ستاد زکات شهرستان با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص زکات گفت: یکی از احکامی که در اسلام واجب است، پرداخت زکات می باشد که با پرداخت آن انسان تطهیر می شود.حجت الاسلام سید علی سجادی افزود: اگر می خواهیم مردم را تطهیر کنیم و عشق به خدا پیدا کنند، بایست آنان را دعوت به پرداخت زکات نماییم.

مدیر کمیته امداد نایین نیز در این جلسه از رشد ۱۴ درصدی پرداخت زکات در شهرستان خبر داد.احمد یوسفی گفت: مردم نیکوکار نایین در سال گذشته بیش از یکمیلیاردریال زکات به کمیته امداد پرداخت کرده اند که نسبت به سال قبل از آن ۱۴ درصدرشدداشتهاست.

وی افزود: در سال گذشته ۲۳درخت زیتون وپسته در طرح شجره طیبه به امر زکات اختصاص یافته است.

گفتنی است در این جلسه که با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر اعضای زکات شهرستان برگزار شد بر تلاش تمامی اعضا برای فرهنگ سازی هرچه بیشتر این واجب الهی در سطح منطقه تأکید شد.

 مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان

برای خدمت هرچه بیشتر به نیازمندان، آمادگی هرگونه همکاری با کمیته امداد هستیم

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان گفت: برای خدمت هرچه بیشتر به نیازمندان آمادگی هرگونه همکاری با کمیته امداد هستیم.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ مشرف در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بر تعامل هرچه بیشتر این بانک با کمیته امداد تأکید کرده و گفت: با میل و رغبت تمام آمادگی داریم تا با ارائه تسهیلات به نیازمندان، بتوانیم گره ای از نیاز محرومان استان را باز کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با ارتباط هرچه بیشتر با کمیته امداد، تعاملات گسترده تر شده و حاصل این همکاری، بهره مندی بیشتر نیازمندان از امکانات و تسهیلات باشد.مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان اضافه کرد: خدا را شاکریم که توفیق داد در این راه بتوانیم خدمتگزار بوده و اعتقاد داریم که با یاری خداوند و دعای یتیمان و نیازمندان، این توفیقات روز به روز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به خدمات کمیته امداد برای نیازمندان گفت: توانمند سازی خانواده های تحت حمایت از اولویت های کاری این کمیته بوده و بدون شک همراهی و همکاری بانک ها و سایر دستگاه های مسوول در این راه می تواند راهگشا باشد.حمیدرضا شیران ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های گذشته این بانک با کمیته امداد، ادامه این همکاری ها را خواستار شده و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت خشکسالی در بعضی از نقاط استان و نیاز به حمایت از محرومان، پشتیبانی بیش از پیش سازمان های مسوول و بویژه بانک ها از طرح های اشتغال و توانمند سازی کمیته امداد لازم و ضروری است.وی اجرای طرح توشه برکت (هر خانواده اهل سخاوت، هزینه یک سبد غذایی نیازمندان) در ایام پایانی ماه شعبان و توزیع کمک های مردمی در ابتدای ماه مبارک رمضان را یادآور شده و تصریح کرد: در طرح توشه برکت کمک های مردم نیکوکار استان جمع آوری و در قالب سبد غذایی بین خانواده های تحت حمایت و نیازمندان توزیع می شود.

شیران ابراز امیدواری کرد با همکاری خیرین، نیکوکاران، مسوولان سازمان ها، ادارات، بانک ها و … تمامی خانواده های تحت حمایت و نیازمندان از این طرح بهره مند شوند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا