عناوین اخبار

رقابت های قهرمانی آسیا؛ نمایندگان بادی کلاسیک ایران سه مدال کسب کردند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، روز نخست رقابت های آسیایی ۲۰۱۶ چین پس از برگزاری کنگره فنی، با رقابت ورزشکاران رشته های فیزیک و بادی کلاسیک در سالن مسابقات که طبقه سوم هتل محل اقامت تیم ها بود، آغاز شد.

ابتدا نمایندگان رشته فیزیک بر روی استیج مسابقات حضور یافتند که امیرمحمد سلیمیان تنها نماینده فیزیک کشورمان در مسابقات آسیایی چین بود که در دسته آخر به رقابت پرداخت و نتواست به فینال مسابقات آسیایی چین راه یابد.
سپس ورزشکاران بادی کلاسیک در ۸ دسته قدی برابر حریفان خود صف آرایی کردند که ایران فقط سه نماینده در دسته های قدی ۱۶۸، ۱۷۵ و ۱۸۱ سانتیمتر داشت.
در نهایت نخستین مدال طلای کاروان ایران را آرمان رضوانی در دسته منهای ۱۶۸سانتیمتر و دومین مدال طلا را محمد قاسمی در دسته ۱۸۱ سانتیمتر مسابقات آسیایی ۲۰۱۶- چین بدست آوردند.
همچنین وحید بادپی نماینده دسته منهای ۱۷۵ سانتیمتر بادی کلاسیک ایران با مدال نقره به کار خود در مسابقات قهرماتی آسیا پایان داد و اورالی بادی کلاسیک آسیا به قهرمان چینی رسید.
ایران، چین، کره جنوبی، ژاپن، عراق، پاکستان، مغولستان، بحرین، امارات، یمن، قزاقستان، سوریه، بنگلادش، نپال، هند، فیلیپین، عمان، تایوان و قرقیزستان کشورهایی هستند که در جام پنجاهم آسیا با یکدیگر به رقابت می پردازند.
روز دوم مسابقات آسیای چین امروز (جمعه) با رقابت پرورش اندام کاران در ۱۱ وزن برگزار می شود که تیم ملی ایران با ترکیب احسان خواجوی در وزن ۶۰ کیلو گرم، محسن محمودی در وزن ۷۰ کیلو گرم، مهدی مصطفی لو در وزن ۷۵ کیلو گرم، مهدی قنواتی در وزن ۸۵ کیلو گرم، سعید معمر و حمید لکزایی در وزن ۹۰ کیلو گرم، میثم کشوری در وزن ۹۵ کیلو گرم، آیت نجدباقری و روح اله میرحسینی در وزن ۱۰۰ کیلو گرم و رمضانعلی قنبرلو در وزن به اضافه ۱۰۰ کیلو گرم حاضر می شود.
در حاشیه این رقابت ها نشست هیات رئیسه کنفدراسیون بدنسازی آسیا برگزار شد و در شرایطی بدون معرفی میزبان دوره بعدی این رقابتها به اتمام رسید که پیشنهاد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران از سوی هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا پذیرفته شد.
ناصر پورعلی فرد پیشنهاد داد محاسبه مدال های تیم های مردان و زنان به تفکیک ارائه شود که مورد موافقت قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا