شهر و جامعهعناوین اخبار

مردم نیکوکار اردستان ۴۲۹ میلیون تومان زکات پرداخت کردند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ مهرداد پویان در جلسه ستاد زکات شهرستان با اشاره فعالیت های این کمیته در فرهنگ سازی زکات در سطح منطقه گفت: مردم نیکوکار اردستان در سال گذشته ۴۲۹ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.وی افزود: زکات جمع آوری شده در هر روستا صرف نیازمندان همان روستا خواهدشد.مدیر کمیته امداد اردستان در ادامه افزود: ۶۰درصد زکات دریافت شده صرف فقرا ونیازمندان و مابقی طبق نظر شورای زکات شهر وروستا برای پروژه های عمرانی همان منطقه هزینه می شود.

وی گفت: در سال گذشته ۱۸۰۰ اصله درخت به عنوان شجره طیبه تخصیص و پلاک کوبی شد.

فرماندار اردستان نیز در این جلسه ضمن تأکید بر جذب سهم فقرا و آگاهی جامعه نسبت به فرهنگ زکات گفت: جهت ترویج این سنت حسنه و تشویق زکات دهندگان، از محل بودجه تملک دارایی به میزان ۳۰ درصد زکات جمع آوری شده به بودجه عمرانی روستاها افزوده و هزینه خواهد شد.

علیرضا غیور از مسوولین شهرستان خواست تا ضمن ترویج فرهنگزکات در بین تولیدکنندگان وکشاورزان،همکاری لازم با ستاد زکات شهرستان را داشته باشند.

گفتنی است اولین جلسه ستاد زکات اردستان در سال جاری باحضورفرماندار،امام جمعه و دیگر اعضای ستاد در مسجد روستای موغار برگزار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا