اخبار صنعت، معدن و تجارتعناوین اخبار

اعتراض چین به وضع تعرفه سنگین آمریکا بر فولاد این کشور

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ، دولت آمریکا تصمیم گرفته است بر روی ورقه های سرد فولادی که از چین برای ساخت خودرو و کانتینر استفاده می شود ، نزدیک به ۵۰۰ درصد افزایش تعرفه اعمال کند.
این در شرایطی است که برای واردات این محصولات فولادی مشابه از ژاپن تعرفه ای در حدود ۷۰ درصد اعمال کرده است.
از دیدگاه آمریکا، دولت چین با در نظر گرفتن یارانه ها و امدادرسانی های مالی به صنایع فولادی موجب شده است تا تولید این محصول بسیار ارزان تمام شود.
گزارش ها حاکی است که برخی از کارخانه های فولادی در انگلستان به دلیل اینکه چین فولاد ارزان به آنجا صادر می کند، ‌تعطیل شده اند.
وزارت بازرگانی چین روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعتراضی در تارنمای خود اعمال تعرفه ۵۲۲ درصدی بر روی ورقه های فولادی چین را به شدت نگران کننده و نادرست توصیف کرد.
بیانیه می افزاید که ما هر اقدامی در صنعت فولاد انجام می دهیم مطابق با ساختارهای موجود و ضوابط سازمان تجارت جهانی است.
آمریکا می گوید چین یارانه های غیرعادلانه ای در اختیار تولیدکنندگان فولاد قرار می دهد تا قدرت آنها را برای صادرات افزایش دهد.
چین بیشتر از ۲۷۳ میلیون دلار از این ورقه های فولادی را در سال گذشته میلادی در آمریکا فروخت اما حالا تعرفه ها پنج برابر شده است.
وزارت بازرگانی چین اعلام کرده است که آمریکا هم از بررسی و پیگیری منازعات خودداری کرده و هم مقررات سازمان تجارت جهانی را زیرپا گذاشته است و چین امیدوار است این اقدامات نادرست را اصلاح کرده و فورا این تعرفه سنگین را لغو کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا