پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پدربزرگ سرباز، به عتبات عالیات می رود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا،«رمضانعلی خالقی» روز شنبه در مراسم تبرک پرچم بارگاه منور امام حسین (ع) توسط سرباز اوکاتی که درنمازخانه فاطمه الزهرا (س) هنگ مرزی اترک گنبدکاووس برگزار شد، گفت: این سرباز عاشق امام حسین (ع) پس از پایان خدمت به مدت یک ماه درقالب نیروی متبرع (نیکویی کننده برای رضای خدا) و کارگر ساده به عتبات عالیات اعزام می شود.

وی افزود: پس از گزارش ایرنا، ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبدکاووس تصمیم گرفت تا در نخستین گام پرچم متبرک به ضریح مطهر امام حسین (ع) را برای تبرک این پدربزرگ سرباز به محل خدمت وی ببرد.
خالقی اضافه کرد: با موافقت فرمانده هنگ مرزی اترک و رئیس عقیدتی سیاسی این یگان نظامی، مراسم تبرک پرچم امام حسین (ع) توسط سرباز رضا اوکاتی و سایر پرسنل، صبح روز شنبه در محل نمازخانه هنگ مرزی اترک برگزار شد.
وی تصریح کرد: ستاد عتبات عالیات در نظر دارد، پس از پایان خدمت این سرباز و اخذ گذرنامه، او را خارج از نوبت و درقالب نیروی کارگری به مدت یک ماه به عتبات عالیات اعزام نماید تا علاوه بر افتخار مشارکت در ساخت صحن حضرت فاطمه الزهرا (س) در نجف اشرف، زیارت بارگاه منور سایر ائمه اطهار (ع) از جمله بارگاه امام حسین (ع) را انجام دهد.
همچنین دراین مراسم معنوی که با مولودی خوانی همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نعیمی کیا رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی اترک گنبدکاووس نیز از پیگیری موضوع اعزام سرباز رضا اوکاتی به همراه همسرش به سفر کربلای معلی درحین خدمت خبر داد و گفت: درصورت موافقت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا و تقبل هزینه ها، این اعزام صورت می گیرد.
سرباز رضا اوکاتی که به گفته خودش متولد ۱۳۵۳ اما در شناسنامه متولد ۱۳۵۷ شهرستان آزادشهر است، می گوید که عشق به امام حسین (ع) و زیارت مرقد مطهر این امام همام سبب شد تا وی با وجود داشتن شش فرزند و یک نوه و نیز مشکلات زندگی، به خدمت سربازی اعزام شود تا بتواند پس از اخذ گذرنامه که لازمه آن داشتن کارت پایان خدمت سربازی است، برای سفر به کربلا و زیارت امام حسین (ع) اقدام کند.
گزارش خبری ایرنا درباره این پدربزرگ سرباز در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی قابل مشاهده است.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا