شهر و جامعهعناوین اخبار

قم درسالروز میلاد امام زمان(عج) غرق درنور و سرور است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت دراین روز پرخیر و برکت در جای جای این شهر آیین های جشن برپا کرده و دعای فرج امام زمان (عج) را با یکدیگر زمزمه می کنند.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز به طرز باشکوهی آذین بندی شده و دراین ایام شاهد حضور خیل گسترده زائران از سراسر کشور است.
آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز دیشب و امروز برنامه های متنوع همچون مولودی خوانی، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی های مذهبی برای زائران این بارگاه ملکوتی به اجرا گذاشته است.
مسجد مقدس جمکران نیز میعادگاه عاشقان امام زمان (عج) طی دیشب و امروز مملو از انسان های دل سوخته از سراسر کشور شده که با چشمانی اشکبار دعای فرج را زمزمه می کنند و از خداوند می خواهند که ظهور حضرتش را نزدیک گرداند.
مردم قم نیز خیابان ها و معابر شهر را به طرز باشکوهی آذین بندی کرده اند و با برپایی ایستگاه های صلواتی به پذیرایی از زائران مشغول هستند.
اکنون مسیرهای منتهی به مسجد جمکران شاهد ورود مردم از اقصی نقاط میهن و خارج کشور به میعادگاه عاشقان و دلدادگان یوسف زهرا(س) است.
دوستداران و منتظران حضرت ولی عصر (عج) به صورت کاروان، دسته های پیاده روی، خانوادگی و انفرادی به سوی مسجد مقدس جمکران درحرکت هستند.
برنامه های جشن و سرور در بیوت آیات عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز به همین مناسبت برپا و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی گهربار آن حضرت و اهداف ظهور حضرت مهدی (عج) را برای مردم بیان کردند.
حضرت مهدی(عج) معصوم چهاردهم و امام دوازدهم شیعیان، یک سال و یک ماه پس از ازدواج امام حسن عسکری (ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد که بنا بر بیشترین روایت ها ایشان روز جمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری متولد شدند.
یگانه منجی عالم بشریت پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد. یکی از کارهای بسیار مهمی که پدر امام زمان(عج) در این دوره انجام داد این بود که امام مهدی(عج) را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در آینده در مساله امامت دچار اختلاف نشوند.
غیبت صغری پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۶۰ آغاز شد و تا سال ۳۲۹ ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می پرداخت.
دوره غیبت کبری نیز با پایان غیبت صغری و از سال ۳۲۹ هجری قمری شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بداند ادامه خواهد داشت.
پس از ظهور، امام زمان(عج) براساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل خواهد داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا