عناوین اخبار

لیگ قهرمانان آسیا؛ ماموریت دشوار تراکتورسازی و امید ذوب آهن به صعود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا، دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه و چهاررشنبه برگزار می شود تا هشت تیم راه یافته به یک چهارم نهایی مشخص شوند.
سه شنبه شب، شاگردان «امیر قلعه نویی» در تیم تراکتورسازی تبریز که در دیدار رفت با نتیجه دور از انتظار چهار بر یک مغلوب النصر امارات شده اند، برای جبران مافات و صعود به مرحله بعدی ماموریت دشواری را پیش روی دارند.
تراکتورسازی که آغاز قدرتمندانه ای در لیگ قهرمانان آسیا داشت در دیدار رفت نیز در حفظ توپ و خلق موقعیت های خطرناک دست و پا بسته نبود، اما اشتباهات متعدد در خط دفاعی و همچنین از سوی دروازه بان نماینده ایران سبب شد تا تراکتور با شکست سنگینی در زمین حریف روبرو شود.
حالا تراکتورسازی برای صعود باید در حضور تماشاگران متعصب خود از ابتدا روش تهاجمی را در دستور کار خود قرار داده و بتواند دروازه نماینده امارات را در تبریز گلباران کند.
گل زودهنگام می تواند در این دیدار برای تراکتورسازان مشکل گشا بوده و از وقت کشی های معمول تیم های عربی جلوگیری کند.
ذوب آهن اصفهان دیگر نماینده ایران چهارشنبه شب در ورزشگاه فولادشهر میزبان العین امارات است و می تواند خود را به جمع هشت تیم پایانی برساند.
تیم تحت هدایت «یحیی گل محمدی» در دیدار رفت عملکرد خوبی در زمین العین داشت و به تساوی ارزشمند یک بر یک رسید و اکنون حتی با تساوی بدون گل نیز می تواند، جواز صعود را به نام خود بنویسد.
ذوب آهن که از هارمونی تیمی خوبی سود می برد با اتکا به خط دفاعی مستحکم و همچنین خط میانی بازیساز خود توان شکست دادن العین را که یکی از تیم های متمول حوزه خلیج فارس محسوب می شود، دارد.
فوتبال ایران فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را با چهار نماینده آغاز کرد که نفت تهران در پلی آف برابر الجیش قطر متحمل شکست ۲ بر صفر شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت و سپاهان اصفهان نیز در مرحله گروهی با عملکردی ضعیف به کار خود پایان داد.
موفقیت تراکتورسازی و ذوب آهن در ادامه مسابقات می تواند همچنان سه و نیم سهمیه ایران در لیگ قهرمانان را حفظ کند، چراکه در صورت حذف این دو تیم به احتمال زیاد سهمیه ایران در این رویداد معتبر کاهش خواهد یافت.
**برنامه مسابقات بدین شرح است:
سه شنبه ۴ خردادماه/
چونبوک موتورز کره جنوبی – ملبورن ویکتوری (دیدار رفت با تساوی یک بر یک به اتمام رسید)
شانگهای چین – اف سی توکیو ژاپن(دیدار رفت با برتری ۲ بر یک توکیو به اتمام رسید)
لوکوموتیو ازبکستان – الهلال عربستان(دیدار رفت با تساوی بدون گل به اتمام رسید)
تراکتورسازی ایران – النصر امارات(دیدار رفت با برتری چهار بر یک النصر به اتمام رسید)
چهارشنبه ۵ خردادماه/
اف سی سیدنی استرالیا -شاندونگ لیوننگ چین(دیدار رفت با تساوی یک بر یک به اتمام رسید)
اف سی سئول کره جنوبی – اوراوا ژاپن(دیدار رفت با برتری یک بر صفر اوراوا به اتمام رسید)
الجیش قطر – لخویا قطر(دیدار رفت با برتری ۴ بر صفر الجیش به اتمام رسید)
ذوب آهن ایران – العین امارات(دیدار رفت با تساوی یک بر یک به اتمام رسید)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا