عناوین اخبار

سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای مسلح (اتکا) به بخش غیردولتی واگذار شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از خانه ملت،نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه الحاق سازمان تعاون مصرف کادر نیروهای مسلح (اتکا) به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی با ۱۴۶ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نفر نماینده حاضر در جلسه با کلیات آن موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با ۱۳۸ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه با ماده واحده این لایحه نیز موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است؛ سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای مسلح (اتکا) به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی موضوع ماده واحده قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مصوب ۱۹/۴/۱۳۷۳ اضافه می‌شود.

براساس تبصره ۱ این ماده واحده؛ کمک‌های دولت برای امور رفاهی و معیشتی کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته لشگری و کشوری که در لوایح بودجه سنواتی و یا سایر قوانین و مقررات مربوطه پیش‌بینی می‌شود، از طریق سازمان اتکا به کارکنان و بازنشستگان لشگری و کشوری ذی‌نفع واگذار و عرضه می‌گردد.

همچنین در تبصره ۲ این ماده واحده آمده است؛ اداره سازمان اتکا مطابق سیاست‌های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و در چارچوب تدابیر فرماندهی معظم کل قوا می‌باشد و اساسنامه آن توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه می‌شود و پس از تدوین و تایید ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب فرماندهی معظم کل قوا می‌رسد.

عباس قائیدرحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی نیز در ارائه گزارشی از این لایحه گفت: اتکا زیر نظر وزارت دفاع است و یک میلیون و پانصد هزار خانوار معادل تقریباً هفت میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: سازمان اتکا که در سال ۱۳۳۴ تاسیس شده منشأ خدمات بزرگی به خصوص در زمان جنگ تحمیلی بوده است و مقام معظم رهبری در سال ۹۳ تاکید کردند ماهیت سازمان اتکا باید به صورت غیردولتی باشد که این لایحه نیز در همان راستا تنظیم شده است./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا