پیشخوانعناوین اخبار

فیلم سینمایی ‘ابو زینب’ برنده جشنواره فیلم فرانسه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  ایرنا ،ایرنا، فیلم سینمایی ابوزینب به کارگردانی علی غفاری در رقابت با ۱۵۰ فیلم از ۶۰ کشور جهان موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد از جشنواره نیس فرانسه است.

این فیلم با نام بین المللی راز پنهان در جشنواره فیلم فرانسه نمایش داده شد.
داستان فیلم ابوزینب به ماجرای مقاومت یک خانواده لبنانی در سال های اشغال لبنان به دست نیروهای اشغالگر اسراییلی می پردازد .
یکی از امتیازات فیلم ابوزینب واقعی بودن آن است هر چند در شکل روایت سعی شده که فیلم دارای جذابیت های سینمایی باشد و هیچ عنصر خارجی به زور به فیلم تحمیل نشده است .
ابوزینب یک فیلم جهان شمول است مضمونی که این فیلم دارد مختص به جغرافیای خاصی نیست بلکه مخاطبانی جهانی را در بر می گیرد.
علی غفاری کارگردان این فیلم با اشاره به فیلم ابوزینب می گوید: این فیلم یک درام عاطفی است که به موضوع مقاومت می پردازد. فیلم صحنه های اکشن خود را هم دارد اما فیلم جنگی به حساب نمی آید. محوریت فیلم یک خانواده لبنانی هستند که ۳۵ سال پیش و زمان اشغال لبنان وجهه ای تازه از خود به نمایش می گذارند. در این بین تمرکز اصلی بر روی کاراکتر مادر خانواده است.
وی ادامه داد: اولین اکران این فیلم در لبنان بود که با استقبال گسترده و در عین حال حواشی خاصی مواجه شد.با وجود گذشت یک سال این فیلم در ایران فرصت اکران نیافت اما این روزها خبر اکران عمومی آن در خرداد ماه منتشر شده است.
غفاری افزود:‌استقبال از این اثر فرهنگی جبهه مقاومت در ایران می تواند فیلمسازان جوان را نسبت به حرکت به سوی سوژه های ناب عرصه مقاومت دلگرم کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا