عناوین اخبار

فاصله قیمت تولید و بازار محصولات کشاورزی منطقی نیست

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  ایرنا ، حسن رکنی روز چهارشنبه در چهارمین همایش سالیانه شرکت نهاده‌های دامی جاهد که در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شده ، افزود: سهم تولیدکننده گوشت گوسفندی ۲۵ درصد، سهم تولیدکننده گوشت گاوی و گوساله ۱۸ درصد و سهم مرغداران ۳۵ درصد است که این رقم در تولید شیر خام هیچگاه به نرخ منطقی نرسیده است.

وی گفت، انتظار می‌رود قیمت تولید و بازار محصولات کشاورزی به شکلی منطقی شود که تولیدکننده علاوه بر رغبت برای تولید بیشتر، متضرر نشود.

** تراز جاری گوشت قرمز منفی است
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود صادرات دو میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام زنده اما تراز تجاری کشور در گوشت قرمز کماکان منفی است که باید تلاش کنیم موازنه تجاری آن را مثبت کنیم.
رکنی افزود: در حال حاضر هدف ما متعادل کردن تراز تجاری منطقی تولید و مصرف است.

** خرید حمایتی شیر خام در پنج استان کشور شروع شد
معاون وزیرجهادکشاورزی درباره خرید حمایتی شیر خام گفت: در فروردین ماه سال جاری با وجود رقابت فشرده صنایع برای صادرات لبنیات، ۴۱ هزار تن انواع محصولات لبنی صادر شد که در شرایط مناسبی بسر می‌بریم اما وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اختصاص یارانه صادراتی برای این بخش است.
رکنی گفت: برای خرید مازاد شیر خام از دامداران نیز خرید حمایتی این محصول در پنج استان کشور شروع شده است، در حالی که ما اعتقاد داریم نباید این کار توسط دولت انجام شود.
چهارمین همایش پیشرفت ژنتیکی، امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی امروز در پژوهشگاه صنعت نفت ایران با حضور مسئولان بلند پایه وزارت جهاد کشاورزی، متخصصان، تولید‌کنندگان، دامداران و مرغداران داخلی و بزرگترین شرکت‌های تولید‌کننده مواد ژنتیکی از کشورهای مختلف دنیا درحال برگزار شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا