عناوین اخبار

بررسی ۱۳ هزار پرونده در دوره نهم/ارسال ۷۹ فقره شکایت به کمیسیون اصل۹۰/بررسی ۴ پرونده کلان در مجلس دهم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازخانه ملت،مصطفی افضلی فرد، در تشریح گزارش عملکرد کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در دوره نهم، گفت: این کمیسیون در آغاز مجلس نهم، حدود ۶۸۶ پرونده محرمانه و ۶۲۷ پرونده عادی را از دوره قبل تحویل گرفت و در مدت یک سال تمام این پرونده ها را بررسی و تعیین تکلیف کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دوره نهم، کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، ۱۵ کارگروه از جمله کارگروه کارآمدسازی مجلس، کارگروه بررسی طرز کار قوه قضائیه و کارگروه مبارزه با فساد اداری را تشکیل داد، از طرف دیگر در این دوره ۵ کمیته دائمی از جمله کمیته های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی، قضایی، مجلس و امور ویژه و ارتقای سلامت اداری شکل گرفت.

وی با اعلام اینکه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در دوره نهم، حدود ۱۳ هزار و ۴۵۲ فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار داد، افزود: برای بررسی این شکایات حدود ۱۱ هزار و ۸۴ مکاتبه با دستگاه ها و سازمان های مربوطه صورت گرفت و حدود ۱۲ هزار و ۹۷۷ فقره جوابیه به ثبت رسیده است.

افضلی فرد ادامه داد: از طرف دیگر در کل در مدت چهار سال، این کمیسیون حدود ۵۱ هزار و ۷۹۲ فقره نامه به کمیسیون اصل نود وارد و یا از کمیسیون خارج شده است، همچنین برای تعیین راه کارهای مناسب و تعیین تکلیف برخی پرونده های مهم، حدود ۱۳۸ جلسه رسمی با مسئولان سازمان و وزرای دولت برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: همچنین در دوره نهم مجلس، حدود ۷۹ فقره شکایت از طرز کار مجلس به کمیسیون اصل نود ارسال شد، که از این میان حدود ۵۲ فقره آن رسیدگی و مختومه شد و حدود ۱۸ فقره نیز در حال بررسی است، از طرف دیگر ۶ گزارش این کمیسیون در صحن علنی مجلس قرائت شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، ادامه داد: در شرایط کنونی برخی پرونده های مهم از جمله پرونده های زمین خواری، تخلفات بانکی، عملکرد سازمان حج و زیارت، عملکرد دولت در پروژه مسکن مهر در این کمیسیون باقی مانده که در دوره دهم رسیدگی می شود./

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا