پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آبشار نوژیان در استان لرستان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،از آنجا که لازم است  مسیر طولانی و پر پیچ و خمی را برای رسیدن به آبشار طی کرد، واکنش بازدیدکنندگان، پس از دیدن آبشار دیدنی است. آب آبشار از چشمه های بالادست تأمین می شود و در ابتدای فصل بهار طبیعتاً پر آب تر است. هرچه به اواخر تابستان نزدیک شویم بخصوص در ایام خشکسالی، آب آبشار کمتر شده و  از زیبایی آن نیز خواهد کاست. در سمت راست آبشار رودخانه کوچکی وجود دارد که آب آن از چشمه های متعدد که فاصله بسیار کوتاهی تا آبشار دارند تأمین می گردد.

 آب حاصل از آبشار نوژیان ، رودخانه کوچکی را تشکیل می دهد که پس از گذر از نواحی پایین دست، نهایتاً به رودخانه سزار می ریزد. آب رودخانه خنک بوده و محل مناسبی برای پرورش ماهی های سردابی همچون قزل آلا است. از اینرو در پایین دست آبشار حوضچه های پرورش ماهی، که نشانی  از توسعه و زایندگی است به چشم میخورد.

نحوه دسترسی آبشار نوژیان :

فاصله آبشار از سه راهی پلیس راه خرم آباد – بروجرد  ۵۲ کیلومتر است. اگر از پلیس راه حدود ۱۴ کیلومتر در جاده کمربندی خرم آباد به سمت جنوب بروید، به یک سه راهی خواهید رسید که تابلوی راهنمای آبشار نوژیان در سمت مقابل جاده نصب شده است. از این سه راهی به سمت مشرق دست چپ  بپیچید. جاده پس از طی چند کیلومتر کوهستانی می شود.

این مسیر، طبیعتِ جنگلی دارد و مملو از درختان بلوط است. از ابتدای سه راهی تا آبشار دقیقاً ۳۸ کیلومتر فاصله است. ۳۲ کیلومتر مسیر آسفالت و ۶ کیلومتر آخر خاکی است. مسیر خاکی برای اتومبیل های معمولی قابل تحمل است. کل مسیرِ ۳۸ کیلومتری فاقد علائم راهنمایی و رانندگی هشداردهنده و گارد ریل است. مراقب پیچ های تند جاده باشید. به خاطر داشته باشید که زیبایی فراوان مسیر را از دست ندهید. اگر با کمبود وقت مواجه نیستید، در میان راه بایستید و از جنگل های زیبای زاگرس لذت ببرید.

امنیت منطقه:

تاکنون مواردی از عدم امنیت در منطقه گزارش نشده است. مردم منطقه عموماً انسان هایی محترم و قابل اعتمادند. حرکت شبانه در مسیر کوهستانی می تواند خطرات جاده ای برای شما ایجاد کند.

بهترین زمان بازدید آبشار نوژیان Noujian waterfall :

هرچه به اواخر تابستان نزدیکتر شویم، آب آبشار کمتر خواهد شد و در خشکسالی ها احتمال اینکه آبشار خشک شود وجود دارد. زمستان فصل مناسبی برای گردشگری در این منطقه نیست. بهترین زمان بازید ( از لحاظ زیبایی طبیعت، آبشار  و درجه حرارت) ماه های اردیبهشت و خرداد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا