شهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار سیستان و بلوچستان : تامین آب شرب استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی استانداری  سیستان و بلوچستان ،علی اوسط هاشمی در هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که روز سه شنبه ۱۱/۳/۹۵ در محل استانداری تشکیل شد گفت: تأمین آب شرب استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار داشت : ضرورت تامین آب شرب استان را درسندی جامع به قید فوریت تنظیم کنید تا در شورای عالی آب استان مطرح نمائیم.

استاندار با اشاره به اینکه آب تنها مایه حیات است که بدون آن نمی توان زندگی کرد ادامه داد: زنگ بحران آب را در سطح استان و ملی به صدا در آمده است و در جلسه بعدی از مسئولین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مسئولین وزارت نیرو برای چاره جویی در خصوص وضعیت بحرانی آب استان دعوت کنید.

نماینده عالی دولت در استان برگزاری جلسات شورای حفاظت از منابع آب در سطح استانی و شهرستانی را یک ضرورت دانست و گفت: فرمانداران شهرستانهایی که از لحاظ آب وضعیت بحرانی دارند در خصوص برگزاری جلسات شورای حفاظت از منابع آب ارزیابی شده و در جلسات آتی از آنها برای ارائه گزارش دعوت شود.

استاندار گفت: نگذارید تأمین آب شرب استان به بحران تبدیل شود قبل از بحران اقدام کنید.

وی تاکید کرد :سند الگوی استفاده از آب همراه با تعیین الگوی کشت را تهیه کنید تا بر اساس آن پیش برویم.

استاندار با گوشزد کردن این نکته که کوتاهی در حفاظت از منابع آب برای هیچکس قابل بخشش نیست ، بیان کرد: می بایست از ظرفیت های اجتماعی  برای رفع تصرف و انسداد چاههای غیر مجاز استفاده شود.

استاندار تأکید کرد: دبیرخانه شورای حفاظت از منابع آب در پایان هر جلسه گزارش اقدامات و مشکلات را بیان نماید تا تصمیم گیری گردد. در پایان این جلسه از خدمات آقای مهندس عاقبت بخیر تجلیل گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا