شهر و جامعهعناوین اخبار

سالانه ۸۰۰ میلیون دلار طلا از اصفهان به خارج از کشور صادر می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، رسول زرگرپور  امروز (پنجشنبه ) در نشست کمیته صادرات استان اصفهان در فرمانداری کاشان اظهار کرد: ما توان افزایش صادرات طلا تا میزان یک میلیارد دلار را هم داریم.

وی افزود: استان اصفهان از لحاظ صادرات کالاهای مختلف هم اکنون در رتبه هفتم کشور قرار دارد اما با توجه به توانمندی ها و وجود واحدهای تولیدی صنعتی مختلف باید بکوشیم تا در جایگاه سوم یا چهارم کشور قرار بگیریم.
وی همچنین درج عبارت «مبدا بارگیری کالا’ در سیستم گمرکی کشور را خواستار شد و خاطرنشان کرد: با این کار، استان های مختلف برای صادرات بیشتر و اخذ رتبه و جایگاه برتر در کشور با هم به رقابت خواهند پرداخت.
زرگرپور با اشاره به ابلاغ بسته «حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برونگرایی اقتصاد ملی و تحقق اهداف صادرات غیرنفتی» که اوایل ماه جاری از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد، گفت: درراستای افزایش صادرات باید کارهای مشوقانه برای صادرکنندگان انجام دهیم.
وی با تاکید براینکه دولت تدبیر و امید، عزم خود را برای صادرات کالا به خارج از کشور جزم کرده است، تصریح کرد: اگر در بسته های حمایتی، تشویق و دلگرمی برای صادر کنندگان لحاظ نشده نباشد، صادرکننده رغبتی به صادرات کالاهای خود نمی کند.
استاندار اصفهان همچنین امروز در حاشیه نشست هیات نمایندگان تشکل های اقتصادی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در اتاق بازرگانی کاشان در گفت و گو با خبرنگاران، از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سالجاری برای برطرف کردن مشکلات ۶۰۰ واحدتولیدی صنعتی در این استان خبر داد.
وی یادآور شد: به همین منظور برای واحدهای کوچک و متوسط به ترتیب ۱۰ و ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و تصمیم گیری در باره واحدهای بزرگ نیز به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع خواهد شد.
زرگرپور تاکید کرد: ملاحظات اولویت اختصاص منابع به واحدهای تولیدی شامل حفظ اشتغال، بازگشت کارگران اخراج شده، ایجاد اشتغال جدید و صادرات است.
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام واحدهای صنعتی از هفته گذشته گفت: تاکنون بیش از ۶۹۰ واحد در سایت ‘بهین یاب'(درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت) ثبت نام کرده اند.
به گفته وی، شناسایی در این سامانه بر اساس ثبت مشکل مالی یا مشکلات مبتلابه با دستگاه های خدمات رسان و یا مشکلات دیگر انجام می شود.
زرگرپور همچنین از شکل گیری ‘کارگروه رونق’ در این استان خبر داد و افزود: مشکلات واحدهای صنعتی تولیدی بصورت اولیه در این کارگروه پایش و پس از آن یک طبقه‌بندی معقول بر اساس آمارهای موجود، پیشنهاد و ارائه می شود.
وی یادآور شد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تصمیم های خوبی برای حمایت از واحدهای صنعتی، بهبود فضای کسب و کار، رونق اقتصادی و توسعه فعالیت آنها اتخاذ شده است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا