بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

دوصنعت جدید آماده ورود به بورس تهران است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از روابط عمومی بورس تهران، «حسن قالیباف اصل» در حاشیه عرضه اولیه سهام واسپاری ملت، به پذیرش صنعت جدید هتلداری در بورس تهران اشاره کرد و گفت: موضوع پذیرش هتل های زنجیره ای هما متعلق به سازمان تامین اجتماعی، هفته آینده در هیات پذیرش مطرح می شود و امیدوارم که با پذیرش و عرضه آن در بورس تهران موافقت شود.

وی اضافه کرد: فرایند آماده سازی و پذیرش نیروگاه جهرم به عنوان اولین شرکت دارای سیکل ترکیبی در بورس، در حال انجام است و تا پایان خرداد ماه به هیات پذیرش می رود .
قالیباف اصل افزود: آماده سازی «شرکت آسان پرداخت» فعال در بخش خدمات بانکی، در حال انجام است و تلاش می کنیم هر چه زودتر نهایی شود و شاهد عرضه سهام آن در بورس تهران باشیم.
مدیرعامل بورس تهران به برنامه ریزی بورس تهران برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق اوراق بدهی اشاره کرد و گفت: بورس تهران در زمینه اوراق بدهی برنامه ریزی مستمر و بلند مدت دارد.
وی افزود: همچنین برای درج و عرضه اوراق بدهی دولت و شرکت ها برنامه ریزی کرده ایم و در زمینه آشنایی شرکت ها با تامین مالی از طریق بازار اوراق بدهی بازاریابی و اطلاع رسانی خوبی انجام شده است.
مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه بورس تهران در روزهای پایانی سال گذشته عرضه ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی نفتی را در کارنامه خود ثبت کرد، افزود: این رقم در بازار سرمایه و در این حجم بی سابقه بود.
وی اضافه کرد: همچنین در بهار امسال عرضه هایی مانند صکوک رایتل در زمینه اوراق بدهی و صکوک (اوراق بهادار اسلامی) انجام گرفت که جزء بازار بدهی محسوب می شود.
قالیباف اصل گفت: با توجه به برنامه های دولت، امسال حدود ۳۰ اوراق بدهی را در بازار به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال عرضه می کنیم.
مدیرعامل بورس تهران ادامه داد: استقبال خوب در زمینه اوراق بدهی نشان می دهد بازار سرمایه، ظرفیت خوبی در زمینه تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق اوراق بدهی دارد.
همچنین روز چهارشنبه ، تعداد ۸۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت واسپاری ملت متعلق به شرکت گروه مالی ملت به عنوان ۴۹۶ امین شرکت پذیرفته شده برای نخستین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، عرضه شد.
این نماد، در بخش واسطه گری های مالی به جز تأمین وجوه بیمه و بازنشستگی، گروه سایر واسطه گری های مالی و طبقه ی اجاره داری مالی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد ‘ ولملت’ عرضه و قیمت گذاری شد.
شاخص کل بورس و اوراق بهادار در روز چهارشنبه با ۶۰ واحد کاهش و ثبت رقم ۷۶ هزار و ۸۴ واحد، دومین هفته خردادماه را با روندی کاهشی به پایان رساند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا