شهر و جامعهعناوین اخبار

بقاع متبرکه اصفهان میزبان ضیافت الهی

 

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و مقارن شدن ماه ضیافت الهی با فصل تابستان و تعطیلات دانش آموزان و همچنین اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بقاع متبرکه شهر اصفهان در این ایام با اجرا برنامه هایی میزبان اقشار مختلف جامعه هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان جلسه توجیهی برای مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی و همچنین مدیران اجرایی بقاع متبرکه در محل این اداره برگزار کرد و دستور العمل سازمان اوقاف و امور خیریه جهت نحوه برگزاری برنامه های ضیافت الهی و نشاط معنوی را به مدیران بقاع متبرکه ابلاغ کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان در ادامه افزود: طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی به صورت ویژه در جوار ۲۴ بقعه متبرکه ناحیه یک اصفهان برگزار می شود که هدف از اجرای این طرح ها ایجاد فضای مناسب جهت جذب جوانان و نوجوانان و همچنین استفاده از پتانسیل آنان در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در ادامه بیان کرد: همچنین رویکرد برگزاری این برنامه در جهت تبیین زندگی به سبک اسلامی می باشد که با استفاده از مبلغان دینی این امر را در جوار بقاع متبرکه اجرا می نماییم.

وی ادامه داد: برنامه های ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان شامل؛ جزء خوانی قرآن کریم، کلاس های تفسیر قرآن کریم، برگزاری دوره های حلقه صالحین، پاسخگویی به مسائل شرعی و برگزاری مراسم شب های لیلی قدر می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان در ادامه گفت: برگزاری دوره های آموزشی، فرهنگی و ورزشی در قالب طرح نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه اصفهان برگزار می شود که این برنامه شامل؛ برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم، برپایی کلاس های آموزشی کامپیوتر، زبان خارجه، ریاضی(ویژه دانش آموزان)، خشنویسی و نقاشی برای برادران و دوره های هنری مانند گل سازی، گلدوزی، خیاطی و… نیز برای خواهران در طول تابستان در جوار بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در پایان افزود: در پایان این دوره نیز کلیه افرادی که در این دوره ها شرکت کرده اند به اردوی سیاحتی و زیارتی یک روزه اعزام می شوند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا